۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

درخواست ایجاد تشکل های مردم نهاد 200 درصد افزایش یافت

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اجرایی شدن تعهدات دولت سبب شده است، مراجعه و درخواست جوانان برای تشکیل تشکل های مردم نهاد در دو ماهه نخست سال جاری بیش از 200 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته رشد داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۵

محمدمهدی تندگویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در 10 ماه گذشته مراجعه جوانان برای ایجاد تشکل های مردم نهاد بیش از 20 درصد رشد داشته است، افزود: جوانان کارآفرین این باور را دارند که اعطای تسهیلات وعده ای غیرواقعی نیست و همین مساله سبب امیدواری آنان شده است.
وی گفت: دولت به تعهداتش در این حوزه به خوبی عمل کرده است و جوانان می دانند که اگر طرحی برای کارآفرینی داشته باشند، می توانند در هر استانی از وام 100 میلیون تومانی با سود چهار درصد استفاده کند.
تندگویان از برگزاری مجمع ملی سازمان های مردم نهاد در دی ماه سال جاری به عنوان یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در حمایت از جوانان خبر داد و افزود: وقتی مجمعی مانند سندیکای تشکل های مردم نهاد در کشور شکل بگیرد، دیگر نهادها و ارگان ها نمی توانند سبب فعالیت نکردن این تشکل ها شوند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال وزارت مسکن نمی تواند مانع فعالیت انجمن مهندسان مشاور شود زیرا ثبت شده است. این انجمن انتخابات و مطالبات صنفی دارد که با ثبت شدن این نهاد می تواند به دنبال مطالبات خود باشد؛ البته به دلیل اینکه این نهاد نوپا است، باید حمایت های مالی دولت که در چهارچوب وام است به آنها پرداخت شود.
تندگویان افزود: تشکلی در استان ایلام زمینی را از استانداری گرفته و تجهیزات شهربازی را از خارج کشور وارد کرده است و از ما درخواست تسهیلات دارد؛ معاونت جوانان نیز در راستای وظایف خود در حوزه اوقات فراغت به آنها کمک می کند که سبب ایجاد اشتغال برای بیش از 200 جوان در استان نیز می شود.
وی با اعلام اینکه در مدت یک ماه آینده شرح وظایف معاونت جوانان در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می شود و به تصویب می رسد، گفت‌: در صورتی که در این شرح وظایف این مورد نیز ثبت شناسه شود، دیگر نیازی به تایید وزارت کشور نخواهیم داشت و می‌توانیم اعتبارنامه سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان را صادر کنیم.
پیش از این قرار بود وزارت کشور شناسه ثبت تشکل های مردم نهاد را اعطا کند که تاکنون با وجود نامه نگاری های زیاد این اتفاق نیفتاده است.

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها