۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

تصویر هوش مصنوعی از آینده ایران چگونه است؟ + فیلم

پیش بینی‌های هوش مصنوعی برای ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده ایران نتایج متفاوتی نشان می‌دهد؛ یکی ویران و دیگری آباد! دلیل آن چیست؟
کد خبر: ۶۸۵۶۵

به گزارش تابناک جوان، این روز‌ها همه از هوش مصنوعی و کار‌هایی که از دستش برمی آید حرف می‌زنند، جالب است بدانید در پیش بینی‌های هوش مصنوعی برای ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده ایران نتایج متفاوتی نشان می‌دهد؛ یکی ویران و دیگری آباد! اما چه چیزی باعث تفاوت در نتیجه هوش مصنوعی می‌شود؟ یکی از ویژگی های جذاب هوش مصنوعی که کاربران آن را امتحان می کنند سوال از آینده و پیش بینی شکل شهرهای بزرگ است. این نتایج علاوه بر سرگرمی، بحث هایی را هم بین افراد داغ کرده است.

پیش بینی هوش مصنوعی از ایران ۵۰ سال بعد

این تصویر که در فضای مجازی منتشر شده است تهرانِ ۵۰ سال بعد تهران که احتمالا درگیر یک زلزله و خشکسالی خواهد بود را به تصویر می‌کشد. لازم به ذکر است که این نتایج هوش مصنوعی بیشتر جنبه سرگرمی دارد و مبتنی بر داده‌ها است. اما برایمان جالب بود ببینیم چرا نتایجی که از هوش مصنوعی خواسته می‌شود متفاوت است.

تصویر هوش مصنوعی از آینده ایران چگونه است؟ + فیلم

پیش بینی هوش مصنوعی از ایران ۱۰۰ سال بعد

یکی دیگر از تصاویری که مورد توجه کاربران قرار گرفته است مربوط به شکل شهر تهران در سال ۱۵۰۲ است. در این تصویر تهران یک شهر پیشرفته و آباد نمایش داده می‌شود.

تصویر هوش مصنوعی از آینده ایران چگونه است؟ + فیلم

چرا نتایج هوش مصنوعی متفاوت است؟

در اینباره تبیان نوشت: هوش مصنوعی منبع عظیمی از داده‌های تصویری و متنی است که آن‌ها را از بستر اینترنت جمع آوری کرده است. هنگام درخواست تصویر الگوریتمی مبتنی بر داده‌هایی که دارد و برای آن آموزش دیده است را روی پیکسل‌های تصویر اجرا می‌کند؛ در نتیجه یک عکس ابتدایی از توصیفی که به آن داده اید می‌سازد. پیش بینی تهران در ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده هم بستگی به توصیف ارائه شده و نحوه درخواست از هوش مصنوعی دارد که نتایج متفاوتی را ارائه می‌کند. در این حالت تصویر نهایی تغییر می‌کند و ممکن است جستجوی هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد.

 

 
ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها