۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

تلگرام چند وقت پیش از توسعه قابلیت استوری خبر داد. حالا استوری‌ها به تلگرام اضافه شده‌اند. چگونه می توان استوری تلگرام را در اندروید و آی او اس فعال کرد؟
کد خبر: ۶۸۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

بعد از مدت ها انتظار نسخه استوری تلگرام بروزرسانی و ارائه شد. استوری تلگرام پرمیوم گرچه فعال است اما استوری تلگرام عمومی با اما و اگرهایی همراه است. کاربران زیادی مپرسند اگر این امکان فعال است پس استوری تلگرام کجاست؟ چگونه تلگرام استوری دار می شود؟ چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سوالات و جزییات دیگر می پردازیم.

امکانات استوری تلگرام

برخلاف پلتفرم‌های رقیب، تلگرام امکان انتخاب مدت‌زمان نمایش استوری‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. استوری‌های کاربران می‌توانند بعد از ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت به‌طور خودکار حذف شوند. این درحالی است که اکثر پلتفرم‌ها یک بازه زمانی ثابت ۲۴ ساعته دارند.
تلگرام همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که برای هرکدام از استوری‌های خود، یک لیست از مخاطبین مختلف ایجاد کنند. برای مثال، می‌توانید تعدادی از استوری‌ها را تنها برای دوستان خود و تعدادی را تنها برای همکاران خود منتشر کنید. رابط کاربری استوری تلگرام مشابه سایر اپلیکیشن‌هاست و لیستی از استوری‌های موجود در بالای صفحه اصلی چت این پیام‌رسان قرار می‌گیرد.

چرا استوری تلگرام نمایش داده نمی‌شود؟

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟ تلگرام چند وقت پیش از توسعه قابلیت استوری خبر داد. حالا استوری‌ها به تلگرام اضافه شده‌اند، در ابتدا تنها کاربران سرویس پریمیوم این پیام‌رسان می‌توانستند از آن استفاده کنند. در اواخر مرداد ماه امسال خبر عمومی شدن این ویژگی برای همه نسخه ها منتشر شد اما هنوز کاربران زیادی قادر به استوری گذاشتن و مشاهده استوری ها را ندارند.

‏امکان استوری گذاشتن همزمان با ۱۰ سالگی تلگرام

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در بیانیه‌ای این موضوع را تأیید کرد. به گفته‌ی دورف، استوری به‌ صورت تدریجی در دسترس همه قرار می‌گیرد. در لحظه‌ی نوشته‌شدن این خبر، همچنان برخی از کاربران نمی‌توانند استوری ارسال کنند.
استوری تلگرام ماه گذشته به‌صورت انحصاری برای کاربران پریمیوم منتشر شده بود. ظاهران کاربران نسخه‌ی رایگان تلگرام صرفا می‌توانند استوری ۲۴ ساعته منتشر کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد که تعداد استوری‌های ارسالی آن‌ها محدود است.

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

برای گذاشتن استوری در تلگرام باید بروزرسانی کنید

برای مشاهده استوری‌ها یا به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها (تن‌ها درصورت داشتن سرویس پریمیوم)، باید جدیدترین نسخه تلگرام برای اندروید و iOS را دانلود کنید.

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

یکی از سوالات رایج کاربران این است که استوری تلگرام کی فعال میشه؟ در پاسخ باید گفت اگر کاربر نسخه عمومی تلگرام هستید و بعد از بروزرسانی هنوز نمی توانید این امکان را مشاهده کنید، چاره ای جز انتظار برای اضافه شدن این امکان به تلگرام تان وجود ندارد! و دیدن آموزش تصویری گذاشتن استوری در تلگرام هم کمکی نخواهد کرد.

نحوه گذاشتن استوری در تلگرام

  • با پایین کشیدن صفحه چت صفحه اصلی تلگرام گزینه‌ای به شکل دوربین عکاسی ظاهر و سپس صفحه استوری تلگرام باز میشود.
  • در این صفحه می‌توانید عکس یا فیلم خودتان را که قصد استوری گذاشتن آن را دارید، با لمس گزینه دایره شکل پایین صفحه بگیرید.
  • با ابزاری که در پایین عکس یا فیلم گرفته شده، می‌توانید استوری خودتان را به شکل دلخواه تغییر دهید.
  • در انتها برای انتشار استوری‌ بر روی گزینه آبی رنگ پایین صفحه که به شکل نماد تلگرام هست را لمس کنید.

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

استوری در تلگرام ایفون

چگونه در تلگرام iOS استوری بگذاریم؟

  • برنامه تلگرام را در دستگاه iOS خود باز کنید. اگر هنوز آن را نصب نکرده‌اید، از App Store دانلود کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • مانند نسخه اندرویدی، درج استوری در تلگرام برای نسخه iOS نیز مشابه با واتس‌اپ و اینستاگرام است. اگر شما کاربر پریمیوم تلگرام هستید، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل ساده، استوری در تلگرام درج کنید:
  • تلگرام را در دستگاه iOS خود باز کنید.
  • بر روی دکمه دوربین در پایین سمت چپ رابط کاربری برنامه یا دکمه مثبت در سمت راست بالا کلیک کنید.
  • عکس/ویدئو جدیدی بگیرید یا از بخش گالری گوشی تصویری که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید، انتخاب کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • در ادامه روند گذاشتن استوری در تلگرام، تنظیمات قابل مشاهده‌سازی استوری را طبق ترجیحات خود تنظیم کنید و بر روی دکمه Post Story در پایین ضربه بزنید.
  • بعد از اینکه استوری شما در تلگرام منتشر شد، می‌توانید آن را با ضربه زدن بر روی عکس پروفایل خود در بالای سمت راست مشاهده کنید تا ببینید آیا منتشر شده است یا خیر.

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

نسخه پریمیوم تلگرام چیست؟

تلگرام پریمیوم نسخه پولی این پیام‌رسان است که همراه با ویژگی‌های اضافی عرضه می‌شود. این نسخه علاوه بر ویژگی‌های اضافی، برخی محدودیت‌های قبلی مثل حداکثر حجم فایل‌های ارسالی را نیز افزایش می‌دهد.
تلگرام پس از اعلام اینکه به بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه رسیده است، سرویس اشتراکی خود را نیز معرفی کرد. تلگرام از ابتدا یک برنامه کاملا رایگان و بدون تبلیغات بود، اما حالا و با افزایش تعداد کاربران و همچنین هزینه‌های روزانه خود، تصمیم گرفته یک اشتراک پولی با ویژگی‌های اضافی راه‌اندازی کند.

اشتراک تلگرام پریمیوم

اشتراک تلگرام پریمیوم به‌صورت ماهیانه است. با خرید اشتراک شما به چند ویژگی اضافی و کلیدی دسترسی خواهید داشت. البته تمام ویژگی‌هایی که قبلا رایگان بودند، همچنان رایگان باقی خواهند ماند، اما برخی از ویژگی‌های جدید، تنها در دسترس کاربرانی که اشتراک پریمیوم را خریداری کرده باشند، قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: 


 

قابلیت‌های تلگرام پریمیوم

در ادامه همراه پلازا باشید تا به‌طور دقیق‌تر به مشخصات تلگرام پریمیوم و امکاناتی که ارائه می‌کند بپردازیم.

۱. دو برابر شدن سقف محدودیت‌ها

یکی از مهمترین امکانات تلگرام پریمیوم، ۲ برابر شدن محدودیت‌های نسخه رایگان است. در نسخه پریمیوم شما می‌توانید فایل‌ها را با حداکثر حجم ۴ گیگابایت ارسال کنید در حالی که در نسخه رایگان این محدودیت ۲ گیگابایت بود.
از دیگر امکانات نسخه پریمیوم افزایش حداکثر تعداد کانال‌هایی است که می‌توانید دنبال کنید. در نسخه پولی شما می‌توانید تا حداکثر ۱ هزار کانال را دنبال کنید. همچنین تعداد پوشه‌های چت نیز از ۱۰ به ۲۰ عدد افزایش پیدا کرده و حالا در هر پوشه می‌توانید حداکثر ۲۰۰ چت مختلف قرار دهید. همچنین می‌توانید ۱۰ چت را نیز در صفحه اصلی برنامه پین کنید؛ افزون بر این، محدودیت‌های مربوط به تعداد استیکر‌های مورد علاقه، لینک‌های عمومی، گیف‌های ذخیره شده و طول متن بیوگرافی نیز ۲ برابر شده‌اند.

۲. سرعت دانلود سریع‌تر

در این نسخه می‌توانید فایل‌ها و تصاویر و ویدیو‌ها را با بالاترین سرعت ممکن دانلود کنید. البته سرعت دانلود شما از سرعتی که از شرکت ارائه دهنده اینترنت دریافت می‌کنید فراتر نمی‌رود.

۳. تبدیل صدا به متن

گذشته از افزایش سقف محدودیت‌ها، یکی از نکات جالب تلگرام پریمیوم، ارائه سرویس تبدیل صدا به متن است که می‌تواند صدا را به پیام متنی تبدیل کند.

۴. استیکر‌ها و انیمیشن‌های اختصاصی

از دیگر امکانات نسخه پریمیوم می‌توانیم به آیکون‌های اختصاصی برای برنامه، ری‌اکشن‌ها و استیکر‌های جداگانه اشاره کنیم. درست مانند آی‌مسیج، در نسخه پولی تلگرام می‌توانید به انیمیشن‌های تمام صفحه استیکر‌ها دسترسی داشته باشید.

۵. حذف تبلیغات

در حال حاضر تبلیغات در برخی مواقع در کانال‌هایی که مشترکین زیادی دارند، برای کاربرانی که حساب رایگان داشته باشند نشان داده می‌شوند. همچنین در گروه‌ها نیز می‌توانید تبلیغات را مشاهده کنید. مشترکین پریمیوم، اما این تبلیغات را مشاهده نمی‌کنند.

۶. تصویر پروفایل متحرک

شاید مهمترین تفاوت تلگرام پریمیوم با تلگرام همین مورد باشد. با خرید و دانلود تلگرام پریمیوم شما می‌توانید یک تصویر پروفایل متحرک برای حساب خود انتخاب کنید. مثلا یک ویدیو کوتاه را به‌جای تصویر در پروفایل خود قرار دهید.

۷. نشانگر اخصاصی

مثل تصاویر متحرک برای پروفایل، هرکاربری که اشتراک پریمیوم خریداری کرده باشد، یک نشان در کنار نام خود دریافت می‌کند. این نشان در فهرست چت نشان داده می‌شود.

خرید تلگرام پریمیوم چگونه است؟

برای خرید اشتراک پریمیوم تلگرام، باید در قسمت Settings روی گزینه Telegram Premium بزنید و اشتراک را خریداری کنید. قیمت این اشتراک ماهانه ۵ دلار است. البته لازم به ذکر است که این اشتراک برای حساب‌هایی که با شماره تلفن ایران ثبت نام کرده باشند، قابل خریداری نیست. این موارد از اصلی‌ترین قابلیت‌های تلگرام پرمیوم بوده اند.

نکاتی برای ایجاد استوری‌های جذاب در تلگرام

دانستیم چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم. به صورت کلی رعایت برخی نکات در ایجاد استوری‌های تلگرام می‌تواند به بهبود تجربه کاربری، جذب مخاطبین و افزایش تعامل با محتوای شما کمک کند.

نگه داشتن استوری به صورت اصلی و شخصی

استوری‌های جذاب در تلگرام باید به صورت اصیل و شخصی باشند. شما می‌توانید در استوری‌های خود موضوعاتی که به شخصیت و شخصیت خود مرتبط هستند را به اشتراک بگذارید. این باعث می‌شود مخاطبین احساس کنند که با شما نزدیک‌تر هستند و محتوای شما برای آن‌ها جذاب‌تر باشد.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا در استوری‌ها به نقش بسیار مهمی در جذب توجه مخاطبین دارند. از عکس‌های با وضوح خوب و رنگ‌های جذاب استفاده کنید تا استوری‌های شما بصری و دیدنی باشند و به‌راحتی مورد توجه قرار بگیرند.

استفاده از فیلتر‌ها و افکت‌ها به طور معتدل

استفاده از فیلتر‌ها و افکت‌ها می‌تواند به استوری‌های شما زیبایی و جذابیت بیشتری ببخشد. اما باید به‌خاطر داشته باشید که استفاده معتدل از این ابزار‌ها مؤثرتر است. از فیلتر‌ها و افکت‌ها به میزانی استفاده کنید که محتوای شما جذاب باشد، اما بیش از حد پرداختن به این ابزار‌ها باعث از دست رفتن اصالت و صداقت استوری‌های شما می‌شود.

تعامل با مخاطبین خود

تعامل با مخاطبین در استوری‌ها از جمله عوامل مؤثر در جلب توجه و تعامل بیشتر با استوری‌ها است. از پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها، سؤالات و استفاده از انیمیشن‌ها برای جلب نظر و مشارکت فعال مخاطبینتان استفاده کنید. با این کار، آن‌ها احساس می‌کنند که به محتوای شما نقد و نظر دارند و این موضوع می‌تواند به تعاملات بیشتر و افزایش شناخت کاربران به شما کمک کند.

 

گردآوری: تابناک جوان

منابع: دیجیاتو / پلازا / شهرسخت افزار 

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
تختی
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چرا برای شماره ایران استوری فعال نیست من در خارج هستم تلگرام پریمیوم هم دارم شماره ایران من وقتی استوری میزارم دیده نمیشود حتی برای مخاطبینم ولی شماره خارجی فعال هست
گزارش خطا
تازه ها