آیا دود اسپند ضرر دارد؟ (پاسخ یک فوق تخصص ریه)

در مطالبی که به این موضوع پرداخته شده اند ادعا می‌شود که مقداری اسپند را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده‌اند تا عناصر تشکیل‌دهنده دود آن را پیدا کنند.
کد خبر: ۷۰۱۳۰
تعداد نظرات: ۲۶۷ نظر

آیا دود اسپند ضرر دارد؟ (پاسخ یک فوق تخصص ریه)

چند وقتی است اخبار و مطالبی در خصوص دود اسپند و معایب آن و هشدار‌هایی که در خصوص سرطان زایی این گیاه وجود دارد در فضای مجازی و همچنین سایت‌های خبری دست به دست می‌شود، که بعضاً به ارائه مستندات آزمایشگاهی در این باره می‌پردازند.

در گزارش‌ها و مطالبی که به این موضوع پرداخته شده اند ادعا می‌شود که مقداری اسپند را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده‌اند تا عناصر تشکیل‌دهنده دود آن را پیدا کنند. از جمله نتایج این بررسی وجود ماده‌های هارمین و بنزن در دود اسپند است؛ هارمین ماده شیمیایی شناخته شده است که باعث خواب آلودگی می‌شود و مقدار زیاد آن توهم‌زا بوده و در برخی کشور‌ها غیرقانونی است. بنزن هم یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است و تحقیقات نشان داده که اگر بنزن با تنفس وارد بدن شود به دی. ان.‌ای آسیب می‌زند و باعث سرطان می‌شود.

ازآنجا که اسپند دود کردن در ایران و برخی کشور‌های دیگر تاریخ کهنی دارد و آن را در دفع چشم زخم و بلا، درمان برخی بیماری‌ها، ضد عفونی کردن محیط و... مفید می‌دانند، انتشار نتایج این بررسی، نگرانی‌ها و واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است. در همین رابطه با دکتر حسین میرلوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص ریه کودکان به گفتگو پرداخته‌ایم.

وی در گفتگو با ایسنا و با تاکید بر اینکه هر ماده‌ای در آزمایشگاه ممکن است یک نتایج و در بدن ما یک نتایج دیگری بدهد، اظهار کرد: در آن گزارش خبری تحقیق آزمایشگاهی انجام شد و نتیجه‌گیری کردند که دود اسپند می‌تواند سرطان‌زا باشد، اما این آزمایش خیلی استنادات متقنی ندارد که بگوییم لزوما درست است یا حتی آن را رد کنیم.

اسپند دود کردن را توصیه نمی‌کنیم

میرلوحی ادامه داد:، ولی در هر صورت ما کلا اسپند دود کردن را توصیه نمی‌کنیم، چون بسیاری از بیماری‌های ریوی و همچنین تنگی نفس در بیمار مبتلا به آسم را هم ممکن است، تشدید کند.

این فوق تخصص ریه کودکان درپاسخ به پرسشی درمورد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ویروس‌کشی اسپند عنوان کرد: خاصیت میکروب‌کشی و ویروس‌کشی اسپند را قبول نداریم و این موضوع اثبات نشده است. اسپند عوارضی دارد البته نه لزوما سرطان‌زایی، چون هنوز در بالین و در افراد سالم بررسی نشده که ببینیم آیا واقعا سرطان ایجاد می‌کند یا خیر، بلکه براساس اطلاعات آزمایشگاهی این نتیجه گیری را کردند که اگر چه نتیجه‌گیری غلطی نیست، اما نتیجه گیری کاملی هم نیست.

میرلوحی افزود: از آن طرف دود اسپند در افرادی که آسم یا هر بیماری تنفسی دارند عوارضی ایجاد می‌کند. استنشاق دود اسپند یا هر دودی می‌تواند باعث تشدید و شعله‌ور شدن بیماری شود و جزو توصیه‌های معممول ماست که اسپند برای بیمار‌های آسمی دود نکنید. در بیمار آسمی دود اسپند می‌تواند باعث تنگی نایچه‌ها و نای شود که در پزشکی به آن اسپاسم می‌گوییم که خطرناک بوده و حتی می‌تواند تهدیدکننده حیات هم باشد.

اسپند دود کردن در بهبود کرونا، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... هیچ تاثیری ندارد

وی تصریح کرد: اسپند دود کردن در بهبود کرونا، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... هم هیچ تاثیری ندارد و مطالعه متقنی در این زمینه نداریم.

این فوق تخصص ریه کودکان در پاسخ به این پرسش که آیا در کشور ما تحقیقات برای اسپند انجام شده است؟ بیان کرد: من تاکنون تحقیقی در این زمینه ندیده‌ام. ممکن است طب سنتی تحقیقی انجام داده باشد، اما من چیزی که در مجله معتبر چاپ شده باشد ندیده‌ام.

میرلوحی در مورد ضرورت تحقیق در این زمینه افزود: هر ماده‌ای به صرف اینکه قدمای ما یا طب سنتی در مورد منفعت آن صحبت کرده‌اند لزوما به نفع نیست، از طرفی نمی‌شود هم آن را صد درصد رد کرد. در نتیجه باید تحقیق علمی انجام و نتایج منتشر شود. وقتی چنین چیزی مثل اسپند دود کردن به صورت گسترده در کشور ما وجود دارد باید سود و ضرر آن را مشخص کنیم.


بیشتر بخوانید: نتیجه عجیب بررسی دود اسپند + فیلم


هر چیزی که در طبیعت وجود دارد، مفید نیست

وی ادامه داد: عده‌ای معتقدند هر چیزی که در طبیعت وجود دارد، مفید است، در حالی که اینگونه نیست. قارچ‌های زیادی در طبیعت وجود دارد که اگر آن‌ها را بخوریم می‌میریم یا سرطان کبد ایجاد می‌کند. هر چیز طبیعی لزوما سالم نیست. راه آن تحقیقات و مطالعات زیاد است.

ممکن است فلان پزشک طب سنتی بگوید که من درباره فلان موضوع تحقیقی انجام دادم، اما باید دید آیا آن تحقیق در شرایط درستی انجام و معیار‌های علمی رعایت شده یا خیر. اگر تمام شرایط رعایت شده بود با تحقیقات و مطالعات بیشتر آن نتیجه تایید خواهد شد. در پزشکی هیچ وقت براساس یک مقاله و یک مطالعه نمی‌توان چیزی را رد یا تایید کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین درمورد دود کردن عنبرنسا اظهار کرد: ما اثر مثبتی از اسپند و عنبرنسا ندیدیم، اما اثر منفی زیاد دیده‌ایم. خیلی از افراد ممکن است آسم داشته باشند، اما از آن بی اطلاع باشند و آسم خفیفی داشته باشند. بسیاری از مواقع کودک آسم خفیفی دارد که با همین دود‌ها یعنی اسپند و عنبرنسا بیماری آن‌ها شعله‌ور می‌شود؛ یعنی کودک در آستانه خفگی به دست ما می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۲۶۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
خوب در آن گزارش هم به همین موارد اشاره شده. دود اسفند هیچ تأثیری در ویروس و میکروب کشی ندارد.
شاید چشم آدمها مخصوصا آدمهای حسود را برای چند لحظه بسوزونه.
محمدی
کلا باید دو قشر هوای همو خوب داشته باشند!
داروسازها و پزشک ها ، اگر یکی آسیب ببینه اون یکی هم آسیب می بیند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
اسن نظر دکتر به پیرزنا بگی چوب نتراشیده استفاده میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
چه اصراری هست برای اسپند دود کردن وقتی اثرات آن را نمی دانیم؟!
ناشناس
بزرگوار اسپند شناخته شده هست
منتهی چیزی که شناخته شده نیست تفکر این به اصطلاح دکتر ها هستند
اینا اگر هیلی از چیزهای گیاهی رو تایید کنند
خیلی ها دیگه دکتر نمیرن و کاسبیشون کساد میشه
ناشناس
اکرفایده ای ندارد،چراائوه اطهار(ع) آنفدر سفارش کرده اند؟ متاسفم که عده اب اطلاعات غلط به خوردمردم میدهند،حتی خوردنش هم اثرات دارویی دارد. و بسیارهم‌مؤثراست.
ناشناس
بارها هر خوشبو کننده ای را برای از بین بردن بوی تعفن زدم کارساز نشد الادود اسپند آنی از بین برد

و ضد عفونی کننده ی مناسبی ست
توصیه ی ائمه اطهار که علم الهی داشتند ارجح است یا دکترهایی که هر چند سال نظراتشان توسط همکارهای خودشان رد میشه؟؟؟
ناشناس
دقیقا
ایرانی
پاسخم برای هم وطن ناشناسی که نوشته اسپند شناخته شده هست،بله درسته شناخته شده هست ولی تا چندی پیش که در آزمایشگاه یکی از دانشگاه های روباه پیر انگلستان مواد و عناصر موجود در دود حاصل از اسپند را شناسایی کردند مشخص شد که هیچ خاصیت مفیدی برای انسان ندارد که هیچ بلکه امکان ایجاد و تشدید بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌باشد.
از طرفی درسته که خیلی از گیاهان با خاصیت های دارویی برای ما مفید هستند ولی بد نیست بدانید بیشترین داروهایی که در شرکت های بزرگ دارویی تولید می‌شوند با استخراج مواد موثر و با کنترل های سختگیرانه و استاندارد و نظارت شدید دولت‌های مربوطه و آزمایشات مختلف و طولانی و تایید پروسه ی انجام گرفته اجازه ی تولید و پخش و استفاده ی عمومی برایشان صادر می‌شود ولی باز هم سالها تحت نظر هستند که در صورت دیده شدن عوارض مضر و ناخواسته جلوی تولید و فروش آن تا رفع عوارض احتمالی فوق گرفته می‌شود.
کاوه
خوردن اسپند؟؟؟؟؟بخدا تو دیگه خودت سرطانی آخه خوردن اسپند؟؟؟؟لعنتیییی
صمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
میر لوحی هم یکی به هعل زده یکی به میخ
علیرضا نجفی
بقول آخنآتون توی سریال یوسف که گفت کوه موش زایید و نیل بزرگ پشه،
نمیدونم چرا بعضی ها بدون تحقیق اظهار نظر میکنن، خب اول آزمایش کنید تحقیق کنید امتحان کنید دود بعد بیایید خبر بزنید آیا دود اسپند ضرر دارد، کار سختی نیست چند تا جواب ساده که همه جا پیدا میشه نشد دلیل، (متقن)
ناشناس
ایشون حتما با رانت استاد شده اند، خب برو همینو بکن موضوع پایان نامه جناب دکتر، چه قدر منفعلی تو آخه.
ناشناس
براشون پول مهمه نه آزمایش اینا فقط میگن ی چیزی بنویسیم پول دردبیاریم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسپند مضر نیست، مزخرف گفته
M
هه هه!
دکتر جان
اگه از مادربزرگ محترمتون بپرسین خواهندگفت:
نه نه جان! تو و تمام اجدادت با همین اسپند و عنبر نساء بزرگ شدین((:
حالا اگه جیب شرکت های دارو سازی و برخی دکترها رو تخته کرده، شرمنده ولی نمیشه مسیر یک تاریخ کهن پزشکی رو با یک مقاله تغییر داد.((:
شهروند
شاید دود اسفند در چند مورد مضر باشد مشکل تنفسی شخص. مستقیم از دود نفس گرفتن ولی واقعا میکروب کش و ضد عفونی کننده هواست ربطی به مادر بزرگ و مادر کوچیک نداره ریشه علم جدید از علمیست که ابو علی سینای خودمان بنا نهاده همه از گیاهان کوهی و تغذیه سالم میگوید
ناشناس
اینکه نظر خودتو و افراد به اصطلاح طب سنتی که بدون هیچ تحقیق و پژوهشی اظهار نظر میکنند رو بالاتر از دکتری که ۲۰ سال صرف علم و دانش کرده رو بالاتر می‌دونی نشانه جهل شماست
علی محمد بیدارمغز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
سلام. هر چیزی که در طبعیت هست مفید است، اما بعضی برای برخی مفید است. باید آزمایش کرد و دریافت کدام برای چه کسانی زیان دارد و کدامین برای چه مواردی مفید است
ناشناس
مگه آزمایش کردی ک ببینی هرچیزی تو طبیعت مفیده از کجاتون این حرفارو در میارین
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
بله مثل قبلا که بخاطر جریان‌های مافیایی نمک طبیعی رو سرطان زا اعلام کردن تا شرکتهای مافیایی نمک ید دار به مردم بفروشد حالا نوبت به اسفند رسیده
ناشناس
هرچیزیکه باعث کم شدن بیماریها شود ازنطرآنها مضر است.مانند تن زی درمانی که آنهمه علبه ان تبلیغ کرپند بنده سرطان،تومورمغری، آسم،بیماریهای قلبی ....رادربک جلسه معالجه میکردم،البته کاملارایگان. هم‌ازراه دورهم نزدیک.
Ali
کاملا درست فرمودی طبت مدرن فقط تجارته مثلاً حجامت بهترین راهکار برای سلامت بدنه حتی دراسرائیل بیمارستانهای زیادی مخصوص حجامت ساخته شده لیکن طب تخصص قبول نداره سرطان همین ها برای تجارت ساختن
آرین
منم کار درمانی انجام میدم
ولی محدودش کردم
متاسفانه تو کشورمون براش ارزشی قائل نشدن
اکی
بله کاملا حرفتون درسته کوه جاشک یکس شهرهای استان بوشهرهست قبلا دولت گفته نمک مریضی میاره فقط دولت داشت کامیون کامیون بار میزنن واسه آقا زاده بعدمردم فهمیدن که کلا گذاشتن رو سرشون حمله کردن به کوه نمک برون
سیامک
عجب تخصص خفنی داشتی شما.. ایول بابا! هرچی بیماری لاعلاج که در دنیا هست وبااین پیشرفت های عظیم پزشکی بیش از۹۰درصد مرگ ومیر ها در دنیا بخاطر همین چندتا موردیه که ماشاالله شما درعرض ۱ ساعت حتی از راه دور!! طرفو درمانش میکنی!!! دیگه واقعا هیچ کرک وپشمی واسه آدم باقی نمی مونه والا !
ببخشیدااا... قصد خدای ناکرده اهانت ندارم اصلا.. اما بنظرتون به شعور یک دنیا اهانت نمیکنین شمایی که این ادعارو می کنین؟! اونوقت میشه بفرمایید که شما چطور اینجور راحت در۱ساعت کمتر، فردی رو که علم پزشکی بااین پیشرفت باورنکردنیش در درمان کردنش عاجز مانده وتسلیم شده، از دور ونزدیک درمان میکنی؟؟ دارو که منتفی هست موضوعش اینطوری که میگین! پس می مونه مسایل ماورای طبیعی و غیرقابل مشاهده!! یعنی راحت وبی تعارف اگه بخوام بگم بهتره اینطور بگم که می مونه ‌طلسم وجادو و دعا وجن وموکل بازی وایندست علوم غریبه که غالبا توهم هستن! آخه چیزی ادعا کنین که بشر قرن ۲۱ بتونه باورش کنه ونخنده ! بااین حساب این معنیش اینه که الان اینهمه پزشک وپروفسور و محقق ودانشمندان در دنیا، به اندازه شما ویا چندنفر مثل شما حالیشون نیست و نمی فهمند؟؟!! بنظر میآد با این حرفا، شماها بجای دفاع از طب سنتی و اینجور چیزا، به فجیع ترین روش ممکن دارید نابود میکنید همون ۲ زار دستاوردی رو هم که اگه تاکنون داشته این علوم!! بی شک باخوندن این مطلب ناراحت میشید یا هرچی، اما عزیز دل، من هیچ! شما این حرفت رو بگو ببین ازبین چندین میلیارد انسان ساکن زمین، آیا بیش از ۹۹درصدشون نمی خندن به این حرف ؟؟
ای داد بیداد!! چی بگم دیگه!
امیدوارم موفق باشی عزیز..
ف. ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دود اسپند باعث دور شدن اجنه می شود و باید هر روز در خانه هایمان دود شودتا از شر جن و انس در امان باشیم
ناشناس
ناشناس
درسته،اسفند مفیده و اصلا ضرر هم نداره.
نمیدونم بر چه اساسی این مطالب مزخرف رو انتشار میدهید.
و روایت هست دود اسفند باعث دور شدن شیاطین انس و جن از ما میشه
بی خبر
ای آقا هنوز دنبال جن و پری هستید اینا مال قدیماس الان علم ثابت کرده که اختلاس از اسپند خواص بیشتری داره
محمد
اون چیزی که باعث میشه انسانها از شر شیاطین جنی و انسی در پناه باشند دود اسپند و این خرافات نیست.. بلکه پناه بردن و توکل به قدرت لایزال الهی است خواندن سوره های ناس و فلق و آیه ایت الکرسی... باعث میشه انسان از فکر گناه و وسواسهای اون راحت بشه
رضا
درگذشته بدلیل ناشناخته بودن ویروس و میکروب و غیره و پایین بودن سطح علم، در احادیث چیزهاییکه ضرر داشته رو به عنوان شیطان و جن معرفی میکردن تا مردم ازشون دوری کنن.
در موقع نظر دادن در هرموضوعی باید زمان اون روهم درنطر گرفت.این حرفا الان خرافات بنظر میاد.ولی درزمان قدیم باعث میشد مردم از الودگیها و بیماریها دوری کنن.
س.ا
خرافاتی
ناشناس
جن در قرآن آمده.
برای دفع جن و شیطان دود کندر و اسفند مفید است.
و این مطلب از کلام پیامبر ص و امامان معصوم شیعه علیهم السلام آمده.

تا در موضوعی علم ندارید یا تحقیق نکرده اید بیهوده صحبت کردن موجب گناه میشود.و با این گناه عده ای رو از راه خدا دور میکنین
و همینطور گناه خودِ فرد رو هم از خدا دور میکنه.
بروید و تحقیق اعتقادی کنید.
محمد
الان اجنه از دود اسپند میترسن و فرار می‌کنند!!!!!
مهدی
تو مگه شیطان پرستی ..... ی خورده تفکر کنید
فقط مغزت رو شستشو دادن این خرافات چیه اجنه دور میشه
فقط شعر گفتی
سیفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دود اسپند سرطان زاست ؟ بعد سرب و مازوت و .... مشکلی نداره ؟؟؟؟؟؟؟ هرروز در کشور ما میلیون ها نفر در معرض مستقیم این آلودگی ها قرار دارند .
حرف های بی پایه و اساس و برمبنای منافع شخصی منتشر نکتید
ناشناس
واقعا،گل گفتی.
ناشناس
کاملا درست میگی شما، اصلا تو شیر مصرفی ما سم آفلاتوکسین هست که سرطان زاییش اثبات شده، مقدار نیتروزآمین در کالباس و سوسسی مصرفی ما بیشتر از حد مجاز جهانی هست که اونم سرطان زاییش اثبات شده، مازوت و سرب و ... که تو هوای شهر ها هست، خب خاک بر سر این دکتر رانتی بکنن، بره موضوع پایان نامه کنه همینو سر و تهش رو در آره، دانشگاه های ما خیلی وقته مردن، مثل خودمون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
عنبر نسا را مثل توتون تدخین میکنند این مردم عاقل
محمدرضا مهدوی
من از عنبر نسا برای سینوزیت استفاده کردم خوب شدم
ناشناس
آدم عاقلتر، بیماری زونا یا همون آبله در بزرگسالی که بسیار خطرناکه، بخدا قسم که بادارو رفع نمیشد و فقط به توصیه ی پیری داخل حمام عنبر نساء دود کردیم و عریان وارد حمام شده و ده دقیقه در معرض دودش قرار گرفتم، باصطلاح جوشهای حاصل از آبله تا صبح خشک شد و اثری از اون حال بد نموند!!! درد کشیده طبیب است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسفند هر چه باشد از این دارو های شیمیایی و آلودگی‌های محیطی غذاها خیلی سالمتر است حیف که اسمش را گذاشته دکتر ...
این دکتر ها هر چه بیشتر تحقیق می کنند به سلامتی مردم کمک کنند بیشتر به جیب خودشان کمک می کنند با این تحقیقاتشون....
برای ماها که ثابت شده....
کاوشگر
ایرانی دود خور ودود کش وعاشق دود ....
ناشناس
اسپند وعنبرنسا ضررداره پس چی منفعت داره دکتر
محمدامین
درسته متأسفانه
ناشناس
دمت گرم گل گفتی،اکثر دکترها فقط فکرجیب خودشون هستن ،همین مونده بود این پول پرستهابیان درباره اسپند نظربدن
ناشناس
احسنت بر شما، دکتر سهمیه ای آخر عاقبتش میشه این، استاد سهمیه ای، و بی سوادی و منفعل بودن.
یعقوب
به خدا من خودم یه دوره ای توی زندان بودم و همزمان همون موقع یه ویروس آنفلانزا شبیه همین کرونا اومد و همه گیر شد خیلی شدید ، توی زندان دیگه کار به جایی رسید که میرفتی تا بهداری جا نیس واسه وصل سرم و توی کل راهروها همین طور ردیفی خوابوندن و سرم وصل کردن، اصلا یه جهنمی شده بود و همه داغون ،من خودم پول دادم به مسئول حفاظت زندان تا از بیرون چندین کیلو اسپند خرید و آورد و دود کردم توی همه بندها و همه اتاقها، به خدا از اون روز دیگه یه نفر مریض نشد و همه ی مریضا هم یکی دو روزه همه توپ توپ شدن ! اینو به خدا من خودم تجربه کردم و واقعا کارساز بود ، حالا شاید در مقابل اون همه محاسن یه عیبی هم داشته باشه واسه یه عده !
آتنا
|
France
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
خوب یا بدش را نمیدانم ، اما بارها که در حیاط منزل دود کرده ام شاهد فرار مگس ، ملخ ، و حشراتی مثل زنجره و سایر حشرات و دور شدن آن ها از درخت های منزل و حیاط خانه شده ام .ال....اعلم .
مهدی
داداش شما چوب خشک یا کاغذ هم دود کنی پشه و مگس ها فرار میکنند الان کاغذ یا چوب معجزه حساب میشه
ناشناس
خب همون پشه و مگس فهمیدن مضره اما امان از جهل و خرافه
ناشناس
اون حشرات فهمیدن مضره ف ار کردن
ناشناس
این نشون میده که مگس و ملخ و حشرات هم شعورشون میرسه که نباید دود تنفس کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
واقعیتش این مطلب که ایشون گفته من خودم مشکلات تنفسی دارم وقتی کسی اسپند دود میکنه حالم بدتر میشه همه ی دودی برای خودمن که اسم دارم به عینه دیدم بدترما یه استادی داشتیم طی همین یه ماه پیش از فواید اسپند برای ضدعفونی کردن میگفت منظورم استاد در رشته ای روانشناسی هستش که از نظر روحی روانی تشریع میکردن این مطلب که اینجا نوشته شده به نظر من خوب وجالب بود ودر مورد بیماری آسم تنگی نفس حرف این بنده خدا آقای دکتر رو قبول دارم چون عملا همینجور برای خودم زیاد تجربه میشه
ناشناس
خوب برای تنگی نفس همه چیز ضرر داره بمونه که دود
اکی
دوست عزیز کبدت چربی ولی دود به مشامت میخوره یعنی کردن چربی وسموم بدن خلی نمیشه چون کبد درست کار نمیکنه
حسطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
سلام. اینم یکی دیگر از حملات غربی ها به طب اسلامی. اسپند دود کردن هر خاصیتی که نداشته باشد تدبیری یهود در برابر اسلام در استفاده از جنیان و طلسمها کابرد دارد. اونا با دود کردن اسپند به اهدافشون نمی رسند. تحقیقات فقط توی خارج انجام میشه و ما هم سمعا و طاعتا میگیم درسته.
عع
خرافاتی
ناشناس
حسین جان.اگر یه نگاهی به ادیان یهودیت و مسیحیت بندازی میبینی که اسفند دود کردن از همونها به مسلمین رسیده.اونا هنوز هم در مراسم مذهبیشون اسفد دود میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
گزارشی باجهت گیری خاص درجهت تامین پزشکان نوین..... اسفند بهترین درمان برای بسیاری بیماری هاست حسادت پزشکان پول پرست نسبت به طب سنتی،آشکار است.
ناشناس
همچین نوشتی پول پرست که هرکی ندونه فکر میکنه طب سنتی و دست اندرکاران در راه خدا کار می‌کنند.از ویزیت هاشون و همون گیاهانی رو که بعنوان دارو میفروشن که چند برابر پزشکان دانشگاه رفته و داروهای دانش جدید پول درمیارن.یه بار برید عطاری خواهید دید که چند گرم کیاه خشک شده رو چقدر گرون به شما میفروشند
بهروز مستوفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
گویا ضد عفونی هوا میکند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسپند ساخته طبیعت هست دود کردن آن هیچ مواد شیمیایی از خود بروز نمی‌دهد خیلی هم خوبه به ادم آرامش میده میکروب کش هم هست
ناشناس
همة اين حرفها بنظرم درست نيس بهترين راه حل تجربه است وازمايش كرفتن
ناشناس
هر چیزی که بسوزه و دود تولید کنه به همراه دودش کلی موادسمی تولید میکنه.مگر توتون برگ گیاه طبیعی نیست؟ با چوب ولی وقتی بسوزا دود سمی تولید میکنه
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
هیچی مثل دود مازوت سوزی اثر ضد تنفس نداره.بمیرم برا اسپند سوزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
جد و آبادمون از اسپند استفاده کردن ماهم پیروهمونا استفاده میکنیم ...دیگه به نظرات شما اعتمادی نیست ...واکسن کرونا روهم اجبارکردید حالا عوارضش داره مشخص میشه تازه خدا بخیر کنه از این به بعد رو...اسپند دودکنید دوستان
لکستان ایران
درباره کرونا اتفاقا سالمترین و تاثیرگذارترین واکسنا،واکسنهای ایرانی بود،وکسی روهم اجبار نکردن والله این من درآوری هارو دیگه جمعش کنید،اتفاقا واکسن فایزرآمریکایی که همه سرودست میشکستندبراش الان عوارضش رونشون داده،خیلی از اونایی که از واکسن فایزر استفاده کرن،بچه هاشون که به دنیا اومده شبیه آدم فضایی شدن خیلی عجیبن،با یه سرچ ساده ازاین نوع فیلمها زیاد میبینید،ولی درباره اسپند همه میدونن که برای کسایی که آسم دارن مضره ولی خیلی ضدعفونی کننده قویی هست
علی قره باغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
درمورداسپندازحضرت محمد (ص)شفارش شده اسپنددودکنیددرکتاب جامع الدعوات که بنده کتابش دارم وخونده ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اگر واقعا این دکتر قلابی. این نظر رو داده باید بگم خاک تمام کهکشانها توی سرش ، تو برو دود گل بکش تا توهمت کاملتر بشه ، احمق ، دود اسپند ضد سرطانه و ضد عفونی کننده هواست ، مثل بقیه مسائل از جمله حجامت که طرفداری نداره تا دارو بفروشن و بازار دکترا داغ باشه
یاسینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
از آقایان وخانمای عزیزوبزرگوار خواهش میکنم که اول درموردپزشک تحقیق کنید اگر بد بود یا به فکر پول بود بعد ناسزا بگید باور کنید دکتر میر لوحی از با انصاف ترین ودلسوزترین پزشکان ایران است درسته جوان هست ولی متواضع وخوش اخلاق وواقعا باتجربه وفقط سلامتی وبهبودی کودک بیمار برایش مهم است واصلا مقام وپول براش نهم نیست دخترم بیمارستان طبی بستری بود حمله قلبی داشت که دربیمارستان ریه اش عفونت کرد وحال خراب که دخترم قرار بود عمل قلب دربیمارستان دیگه ای انجام بده که بدلیل عفونت ریه نمیتونست عمل قلب انجام بده ،ایشان با وجود مخالفت بعضی از کارمندان بیمارستان که سعی داشتن دخترم مرخص بشه وهنوز درمان به پایان نرسیده بود به خاطر سلامتی دختربچه نظر دیگران براش مهم نبود ودرمان دخترم رو تا بهبودی کامل انجام دادن وخدا روشکر دخترم از نطر ریه به خاطر زحمات دکتر میر لوحی درمان شد ووبعد از دوهفته عمل قلب دخترم انجام شد وآریتمی قلبی دخترم برطرف شد ،این موضوع سال ۱۴۰۱ بود که من ممنون زحمات آقای دکتر حسین میر لوحی هستم وسلامتی دخترم رو مدیون ایشان نه تنها من همه بیماران از دکتر میرلوحی راضی هستن چون به جیب خودش فکر نمیکنه فقط سلامتی بیمار براش مهمه وبراش فرقی نمیکنه بیمار مشکل ذهنی ومعلول ....باشه یا ...تازه ا رزش واحترام خیلی زیادی برای بیماران با مشکلات خاص قائل است
ناشناس
نیاز به بزرگنمایی نیس، ایشون صلاحیت نظر در مورد اسفند را ندارن،کاملا بدیهی که تمام دودها برای بیماران آسمی مضره، اما این دلیل نمیشه کلا آن را رد کنیم. یه زمانی همین حرفها را برای عنبر نسارا میزدن بعد دانشگاه تهران و شهرکرد مقاله زدن و تایید کردن و حالا حتی توی داروخانه ها هم بسته بندی شده میارن
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
از زمانی که پزشکی نوین در کشور ما به صورت تهاجمی طبابت قدیم را نفی کرد همانند روشنفکری به مرور زمان اشکالاتش هویدا شد،،وحالا نیز وقتی نقایص آن مشخص شده هر روز برای جلب توجه چیزی را علم میکند.
ناشناس
با این حساب همه ی مظاهر مدرن را بریزیم دور برگردیم شرایط و امکانات ۱۴۰۰ سال پیش زندگی کنیم.شاید سما راضی بشید
گمنام
خانمها وآقایان محترم سلام اولا اسپند است نه اسفند دوما ما بیمار آسمی داشتیم هر وقت بوی اسپند یا هر دودی رو استشمام می کرد حالش بد می شد .که به خاطر همون آسم هم به رحمت خدا رفت در سن جوانی ،بنده خدا دکتر هم همین را فرمودند . اما اونایی که سالمند اشکالی نداره اگر با کندر همراه باشه که کندر شیره همون بنه ویا پسته وحشی است واگر در هوای آزاد باشد که دیگه بهتر ومن شخصا تو عروسی‌ ها وجشنها وقتی دود می کنند از بوی کندر لذت می برم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
الان میگن اسفند خوب نیست یه مدت دیگه میگن اسفند خوب است
Hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
قدیمی ها نه الکل داشتند نه انواع اسپری ونه سرطان همه ضد عفونیهاشون با دود اسفند بود تراخدا بگردین دنبال مطالب علمی فوق پیشرفته این چه موضوعیه میذارید یکم مطالب علمی به معنای واقعی بذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اگر اسپند خوب نبود پیامبر (ص) نمی سوزوند
ژ ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اتفاقا جناب دکتر اسفند بسیار برای ضد عفونی کردن و جلوگیری ازورود. ویروس به ریه جلوگیر کرده وبرای چشم زخم هم نافع است تجربه من در دوران کرونا نشان داد که دود کردن اسفند باعث منع ورود ویروس در خانه ما بود و ویکس هم از ورود ویروس جلوگیری میکند
محمد رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
باسلام.
نمی توانید یک نظریه متقنی را ور مضرات اسپند اثبات کنید هیچ مستندی هم ارائه ندادید بهتره ساکت باشید نه رد کنید وتایید.
ناشناس
سرچ کنید"آزمایش روی دود اسپند در دانشگاهها"
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسپندراحضرت زهرا سلام الله عیله برای حفظ ازچشم زخم برای امام حسن وامام حسین علیه السلام دودمیکردن،عنبرنسا هم خودم شخصا برای آبریزش بینی درسرماخوردگی وتسکین گوش و....تجریه کرده ام
ناشناس
نتیجش چی شد؟
آوینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
این آقای دکتر خودشونم نفهمیدن چی دارن میگن ! ۸۰درصد دکترای الان کار نابلدن فقط مدرکشو دارن به فکر جیب خودشونن قسم پزشکیم خوردن کلآ کشک
خدیجه
|
United States of America
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
از قدیم اسپند دود کردن وایده شو دیدن منم هر موقع سردرد دارم اسپند دود میکنم وخوب میشم ۷نسل فایده های اسپند رو تجربه کردن برامون کافیه
احمدنصیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
سلام . عُقلا مطمئن باشید که پزشکان به سلامتی من وشما کاری ندارند . نگاه هر پزشک در برخورد با بیمار نگاه تجاری هست . چون اگر بیمار نباشد ، صنعت پزشکی معنا پیدا نمی کند . هربیماریک موش آزمایشی جدید برای پزشک هست . امید بستن به این صنعت پولساز برای خلاصی از بیماری عاقلانه نیست . با یک نگاه به زندگی شخصی پزشکان متوجه منظور بنده خواهید شد .
ناشناس
احسنت، بی بی سی خبیث مستندی غیرمستند در همین خصوص ساخته که معلوم شد سفارشی بوده است آقایان لطفا برای نفی مضر بودن اسپند نتایج و تحقیقات مستند ارائه نمائید لطفا
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
بهتر خفه شونده یک عمر ما اسفند دود کردیم چیزی نشده حالا تحقیق کردن بهتر رو داروها واکسن این که به مردم می زنن تحقیق کن روی پولی که از این راه بدست میارن
سحر
لطفا در نظر دادن ادب را چاشنی کارتون کنین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
منبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من شخصا دود اسپند بهم میرسه حالت خفگی به من ذست میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
از القائات رسانه روباه پیر
اگر جستجو کنید هبچ مقاله علمی خارجی در تایید مضر بودن دود اسپند منتشر نشده
اگر اهل جستجو و تحقیق هستید نظرات دکتر منتظر متخصص طب سنتی رو ببینید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
باز کاسب های اسفند یا اسپند ، کمیسیون آقایون مفت خور رو ندادن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
ای بابا یکی به اینها بگه ، اسفند نیست ، اسپند است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
ممنون شما
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
خواهرشوهر من که نه قیافه داره نه کلیه و سلامتی هروز دود میکنه بنده خدا توهم داره فکر میکنه چشم میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
همه چیز در طبیعت به عنوان گیاه شناخته شده مفید است اما درست مصرف کردن و در کجا مصرف شود مهم است همین دانه اسپند برای درمان زخم معده مصارف دارد
الهام. باسلام
خدمت هموطنان عزیز من به عنوان شخص عرب. اعتقاد خاصی. به آ اسفند دارم. وهمیشه. با دود کردن. اسفند سرحال میشم. و کسلیم از بین می. ره. اما.روزی. از روزها. اسفند دود کردم. دیدم پسر ۱۲. ساله ام. گفت. مامان. من خفه میشم از بوی. اسفند. با خودم. گفتم. حتما. پسرم. سالم. نیست. بعد با مراجعه به. دکترا. متوجه. شدم. تنگی. نفس. داره. پس اسفند. خوبه. منتهی. برای آدمای سالم
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
در مورد عنبر نسا اوناییکه مثل خودم تجربه کردن میدونن چه معجزه ای میکنه بله آقای دکتر اونیکه شما تو کتابها خوندین خیلی با واقعیت فرق داره تجربه کردم میگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من خودم از دود عنبر نسا ودود اسفند استفاده کردم برای بعضی از دردها ونتیجه هم گرفتم ولی از داروها ی به اصطلاح دارو متاسفانه نه
مهدی بیرانوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اینکه گفته اید هر چیزی در طبیعت مفید نیست اشتباه هست،هرچیزی در طبیعت هست مفید هست،موتها نه به این معنی که هرجوری دلمون خواست از آنها تستفاده کنیم،بلکه باید بدانیم خاصیتشون چیه،حتی عقرب هم خاصیت دارویی داره اما دلیل نمیشه رو بدنمون بذاریم تا نیشمون بزنه چون،برا نیش زدن خلق نشده ،بلکه لازمه هدف از خلقتش داشتن ویژگی نیش زدنه،مثلا زنبور هم زهر داره، چون لازمه برای رسیدن به هدف تکاملش
محمدامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دارن با آیین کهن ما این غربی ها مقابله می کنند...
اما کور خواندند.
محمد
|
Germany
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
بهترین مواد ضدعفونی که میشه گفت اسپند وعنبر نسا هست محاله بتونی کذبش کنی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
عنبر نسا را خر با آن خریت می ریزه دور ، آنوقت انسان با این که میگه عقل کل هست بر میداره بو می‌کنه میگه خوب شدم !.
همیشه بین علمای طب قدیم و جدید از این حرفا و مخالفت ها شده که گاهی به قیمت جان انسانها تمام شده .من بیماری پسوریازیس گرفتم داروخانه ای گفت روزی یک و نیم بطری بزرگ آب بخور تا سرطان نگیری ، طبیب سنتی هم گفت اصلا بیش از یک قاشق آب نخور که معده ات آب گرفته !
مجبور شدم یه هفته یه هفته برنامه را طبق فرمایشات هر دو ردیف کنم الان هم بیماری شدت گرفته و نمی‌دونم کجا برم چکار کنم ؟!
عیوضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
لطفا به مثلا آقای دکتر بفرمایید بنده سینوزیت داشتم، بیست سال به مثلا دکترها ی‌متخص مراجعه کردم، آخربن بار۴۵ روز آنتی بیوتیک مصرف کرم ،همه معااجات بدون نتیجه بود،بعدازاین مدت عنبرنسارا نجاتم داد, ازآن تاریخ تابحال اب به داروهای شیمیائی مرگ آورنزدم،هروقت سرما میخورم آنرادودمید هم فوراخوب میشوم.اکرمردم کتاب قتل عام پزشکی رابخوانندبه داروهای شیمیایی لب نخواهندزد.لطفا باسلامتی مردم بازی تکنید.
دکتر
|
United States of America
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دود خودروها و سرب سرطان زاست نه اسپند اخه زمان قدیم کی سرطان می گرفته؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسپند، هوا را تسویه کرده مغز را گرم نگه می دارد، برای چشم زخم مناسب است انرژی مثبت ایجاد می کند.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من بیماری آسم دارم بدون اینکه اطلاعی از آثار تخریبی اسپند بدانم‌،همسر بنده دراتاق طبق خرافات که از قدیم گفته شده دود کرد باور می‌کنید یکروز ۲۴ ساعت سرفه میکردم تا اینکه آخر به اورژانس رفتم تا کمی بهبود پیدا کردم باور کنید اسپند به بدن آسیب میزند
عیوض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
وزیراسبق بهداشت ودرمان فروش نوره راممنوع اعلام کردو گفت سرطان زاست!!!!! درحالیکه ضدسرطان است وائمه اطهار(س) خیلی سفارش کرده اند.امثالدابنهابابیان مطالب دروغ بازندگی وسلامتی مردم بازی میکنند.زمانی هم حجامت راممنوع کردند تاداروهای شیمیایی بفروش برسد.متاسفانه سوگند پزشکی بدست فراموشی سپرده شده .
مشرقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
شما حساب کن دود اسپند اینقدر قوی هست که جن و شیاطین رو خفه میکنه و از خونه میندازه بیرون ، حالا این اسپند که اینقدر دودش قویه!! سر انس چی میاره خدا عالمه ، مخصوصا انسی که چشم شور داره، پس اگه چشمت شوره دود نزن که نابود میشی، اگه هم احساس کردی چشم خوردی دونه اش رو دور سر بچرخون و دور از خودت دود کن تا اثراتش رو ببینی. من که خیلی اعتقاد دارم، بعضیا هم اعتقاد ندارن
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
باشه دکتر ، اسفند هارو میریزیم بیرون و میایم داروهای ایلومیناتی شمارو مصرف میکنیم که هم جیب شما پرتربشه برای خرید ویلای لاکچری و ماشین سوپرلوکس وهم اینکه خوب نشیم و معتاد بشیم به داروهای بی خاصیت شما
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
برادرم چند ماهی عفونت چشم داشت چنتا دکتر بردیم فقط دارو میداند و اثری نداشت ،یه طب سنتی گفت عنبر نسا بسوزونید و صورت بیمار رو برای چن ثانیه بالاش نگاه دارید واون فقط چند بار پلک بزنه....دو سه بار این کارو تکرار کردیم...به طور باور نکردنی خوب شد...بعد از اون روز برای عفونت به چند نفر توصیه کردم وهمه جواب گرفتن ...بله عنبر نسا خاصیتی ندارد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
روزانه میلیون دلار به علت آلودگی هوا زیان می بینیم ..سلامت مردم. تعطیلی مدارس.....
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
سلام
گوش من مشکل داشت
دکتر های چندی رفتم افاقه نکرد
با دود عنبر نسا خوب شد
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
درموردعنبرنسارا به چشم خود دیده ایم وتجربه کرده ایم که برای سرفه وخیلی ازعفونتها عالیست وازخیلی از این شربتهای داروخانه ها بهتر است.ابوعلی سینا هم ازاین داروی طبیعی برای بهبود بیماران بهره برده است وکتمان آ ن صحیح نیست.همکاری داشتیم که ماهها ازسرفه کردن رنج میبرد وازعنبرنسارا استفاده کرد وبهبودی کامل حاصل شد.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
سلام
افراط و تفریط در هر امری غلط است از جمله همین اسفند و عنبر نسا
استفاده درست از این دو دارو، تجربه شده و مفید است
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
نظربه اینکه پدرپدرهایمان تاحالااسپنددودمی کردنند هیچی نشودندحالادکترها تحقیق کردندسرطانزاست وای برحالمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
هر چیز مفید رو از ما گرفتن و به دروغ انگ چسبوندن اسپند بسیار درمانگر و ویروس کشه
دفع اثرات متفی با رفتن دودشدر بینی مغز گرم میشه این پیامها اسراییلیه و دارن بشر رو نابود میکنند
سربازان نور
|
United States of America
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
جناب دکتر کم لطفی میفرمایند دود اسپند وخود اسپد هم در طب اسلامی هم سنتی خواصش اثبات شده و هم آلودگی ویروس وعفونتای هوا رو از بین میبره ویروس وباکتریا رو هم جویدنش دندان درد وعفونتشو سریع خوب میکنه و هم باعث دفع شیاطین جنی نامرئی از منازل میشه وامامان معصوم ما هزاران بار از خواص دود اسپند سیر حجامت خرما انار عناب ووو گفتن.لطفا یه تجدید نظری در مدارک کاغذی متعلق به فرقه باطل یهودیت و وزارت بهداشت که خیر وزارت کشتار جمعیتون بفرمایید.دود اسپند موجب پاک کنندگی وتصفیه هوا ونایژه ها ریه افرادم میشه.هرچیزی که به ضرر مافیای دارو وآقایان باشه مضره؟
ناشناس
|
Thailand
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
این آقای دکتر هم معلوم نبود با خودش هم چند چند است !!!
صادق
یه بار یه مار تو سوراخ بود هر کاری میکردم نمیتونسم بیارم بیرون یه آدم قدیمی کنارم بود گفت اسفند دود کن تو لانش بیارش بیرون..و این کار جواب داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
باعرض پوزش داروهای شیمیایی شما شفا میده وداروهای سنتی واسفند دود کردن ،.......سرطان زا هستند بابا بس کنید واظهار نظرهای ببخودتون برای خودتون بزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دود کردن عنبر نسا شاید برای فرد اسمی مفید نباشد اما خانمی رو میشناسم که مشکل عفونت داشت و از هیچ داروی شیمیایی جواب نگرفت جز عنبر نسا
ناشناس
بله عنبر نسا اگر از الاغ ماده باردار یا تازه زایمان کرده باشه بدلیل اینکه دربدن اون الاغ برای محافظت از جنینش دربرابر بیماریها انتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی تولید میشه مفیده در غیر اینصورت واز هر الاغی نه
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
لامصب اگه اونجوری باشه پدران مادران این مملکت باید همشون الان میمردن با این اسفند دود کردن از خودتتون زیاد بحث زیاد در نیاورین
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
لامصب اگه اونجوری باشه پدران مادران این مملکت باید همشون الان میمردن با این اسفند دود کردن از خودتتون زیاد بحث زیاد در نیاورین
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
روایات زیادی از اهل بیت هست خصوصا از حضرت علی راجب شفا بیمار با اسفند. فواید زیادی از تخم و ریشه اسفند در روایات موجوده.
ناشناس
دود اسپندوهردود دیگه هیچ خاصیتی نداره برای درمان وضدعفونی کنندگیدود اسفند بخاطر حالت خوش ایندی که به شخص میده برای لحظاتی باعث ارامش گرفتن روحی روانی شخص میشه وگرنه هیچ سود دیگه ای برای جن وپری و ضد ویروس واین حرفها نداره
ناشناس
این دکترخودش هم نفهمیدچی میگه فکرامشب به این بدبختهاکه توخیابون اسفنددودمیکنند1000تومان پول داده این جوری میخواست تلافی کنه
ناشناس
ایکاش درمورد چای دبَش وپول کلان که سودش به نفع بعضیاهستش حرف زده حیشد
رسول
من‌اسم‌دارم‌اگر‌دود‌اسپند‌ بهم‌برسد‌حالت‌خفگی‌ بهم‌دست‌میدهد‌وباید‌سریح‌ به‌بیمارستان‌یا‌اورژانس‌خودم‌را

برسانم
ناشناس
از قدیم از بزرگتر ها شنیدیم وعملا دیدیم که موقع اذان ظهر به نیت سلامتی امام زمان اسپند دود می‌کنند
والله که ریه مادر بزرگ ۹۰ ساله من خیییلی هم سالم‌تر از ما جوانتر هاست
ناشناس
من که هروقت اسپند دود میکنم انرژی مثبت میگیرم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسفند رو پیامبر سفارش کرده که فرشته ای موکل میشه و از آدم محافظت می‌کنه و شیاطین رو دور می‌کنه هر چی پیامبر گفته راست گفته
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
کاملا حق با شما و سازمان بهداشت جهانی مور مازه واکسن دادید به مردم دیدید نتایجشو الانم دست از سر طب سنتی بر نمی‌دارید وای بر شما
یونس لشنی زند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
حق با استاد محترم است،اسفند دود کردن اثرات منفی در محیط بجای میگذارد واین دود کردن به عنوان خرافاتی بوده که از قبل وجود داشته،اسفند دود کردن سبب تشدید اسم یا الرژی بسیار خطرناک در ریه انسان بوجود میاورد،بس اگر یک مدت دود کردیم فوری فاصلحه حفظ بشود البته کاسبهای قدیمی این خرافات قبول داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
ببینید در روایات بیشتر به دود کندر همراه با اسپند اشاره شده یعنی صمغ درخت بنه کوهی ، بهتر است در مورد خواص دود کندر تحقیقاتی صورت گیرد آنوقت میتوان به خواص آن پی برد دود کندر مغز را گرم می‌کند و برای سینوزیت و سرماخوردگی مفید است.
مسلم
پیش من این دوتا رو که گفتی یعنی کندر واسپند دود کردن دچار سرگیجه وخواب آلودگی شدیدی شدم الان یک ساله هنوز ولم نمیکنه
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
خودتی ......
میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
۱۵ سال قبل وقتی دخترم نوزاد بود و دکتر می بردیمش و دکتر مسنی بود که می‌گفت اسپند برای ریه بچه خوب نیست اسپند دود نکن.
رضا ابونوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
در دنیا بیش از هشتصد مقاله درباره عنبرنسارا منتشر شده و هشتاد و چهار ماده موثره در اون کشف شده . در برنامه میدون آقای جواد بذرافکن این را مطرح کرد و خانم دکتری که استاد دانشگاه شهید بهشتی هست این مطالب را تایید کرد. به نظر میرسه حالا که مردم مضرات و فریب طب جدید بر اساس دستورات ارگان صهیونیستی بهداشت جهانی را فهمیدند و اقبال و بازگشت به طب سنتی شدت گرفته است عده ای از عامل صهیونیست ها در ایران بدنبال. تخریب و مبارزه با این امر هستند. بنده دچار تب مالت شدم و طب نوین بیماری من را طی سه دوره ذگدرمان با داکسی سایکلین و ریفامپین تا هفت برابر تشدید کرد و حتی باعث حواس پرتی و مشکلات حافظه آم شد . نهایتا با درمان و طب سنتی و عنایت معصومین علیهم السلام حدود نود و نه درصد بهبود پیدا کردم.
بایستی به خویشتن خویش برگردیم
البته طب جدید را رد نمیکنم
اما طب سنتی و طب اسلامی را مقدم میدانم
عع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
چه مزخرفاتی میگیداونی که میگه جن رودور میکنه یابراخیلی بیماریهامفیده اصلابروعنبرنسارو بخورتاحالت بهتربشه شاید عقلت کاملتربشه آخه آدم حسابی هنوز تواین قرن که دنیاچه پیشرفت‌هایی کرده هنوزبه این مزخرفات پایبندیدجن بخورتت
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اکثر پزشکان چیزی نمی‌فهمند و در صدد بیمار کردن مردم هستن چون باید اینهمه بیمارستان که مثل هتل ایجاد کردن و پرسنل حقوق نجومی بگیرش رو پر کردن، مطمئن باشید اسپند بی نهایت فواید داره در گوگل سرچ کنید فواید اسپند از نظر اسلام،هرچی این دکترای غرب زده میگن باور نکنید اکثر آدمهایی که طبق اسلام زندگی میکنند ۱۰۰ سال به زیبایی زندگی میکنند.
آرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
لطفا محض اعتماد، اسم این فوق تخصص ریه رو هم بگین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
وقتی نظریه علمی تاکنون تایید نکرده ما چه کار داریم که کی گفته عالی است بنابر این باید با ان فاصله گرفت زمانی عده ای می گفتند ما چند نفر که دچار بیماری کرونا بودند با خورانیدن خرما و پفک همه خوب شدند
حسنک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اسپند و کلا تمام مواد طبیعی و سنتی چون دکان این به اصطلاح فوق تخصص ها رو تخته می‌کنه....
آره عزیزم ضرر داره
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
من در زندان قزلحصار اسپند را امتحان کردم در ۵ سالن واحد هشت که ۵ستلن داشت تعداد زندانیان هر سالن ۱۵۰۰نفر نفر بود در زمستان سال ۱۳۸۸ من در یک سالن هر روز سه بار اسپند دود میکردم بعد از دو هفته بعد از ظهر ها ساعت ۵ اعلام می‌کردند هر سالن که مریض دارند مریض هاشون مراجعه کنند بهداری اون چهار سالن بالای پنجاه نفر مریض داشتند اما این یک سال تعداد مریض هاش به پنج نفر بیشتر نمی‌رسید ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
برخی مدعیان علم جوری صحبت میکنن که انگار روش علمی مدنظر آنها تنها راه برای قبول یا رد یک مساله است. برخی مسائل به این شکل اثبات نمیشن‌. یه مقدار دید زیبا نسبت به دنیا و آداب و سنن هم بد نیست.
سبزواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
شما به روح اول و آخرت خندیدی
دود اسپند یکی از قوی ترین مواد ضد عفونی کننده در طبیعت هست
شما نگران کاسبی کثیف خودتون هستید
مردم خیانت دکتر ها رو در قضیه کرونا فراموش نمی‌کنند که هرکس بیمارستان می‌رفت میمرد و کسانی که طب سنتی بهره گرفتند سالم ماندند و حتی درگیر هم نشدند
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
اگه بگن مفیده طرف خودش متخصص ریه نونش اجر میشه مجبور بگه مضر وگرنه همین دود سیگار دو سال دارم میکشم اصلا سرما خورده هم نشدم در حد کم نه زیاد اگه بزارن تو سایت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
دود اسپند مضر است
دود کندر مضر است
دود دخانیات مضر است
سوزاندن هر از چندگاهی هیزم در خانه برای تهیه کباب مضر است
اما ! سوخت مازوت در نیروگاه ها هیچ اشکال و ایرادی را بوجود نمی آورد
کدخدا نوخاص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اولین بار است این چرتوپرتها را میخوانم منتظر پیام دکتر دامپزشک در مورد عنبر نسا خر کدخدا باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
کسانی که یقین دارند اسپند ضد ویروس وضد باکتری است از این به بعد هر وقت بیمار شدند به دکتر مراجعه نکنند نامه ی فدایت شوم که برایت نفرستاده آمد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
دود بده ولی گمان نکنم از دود چرب تنباکو میوه ای بدتر باشه
مردم ما هر کاری بگی نکنید بیشتر انجام میدن حالا توی فضای مجازی جو گیر شدن جای سئوال هست .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ناگفته نماند که توصیه معصومین هست و ضرری ندارد
بارانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
وقتی خود پزشکا دارن سرطان میگیرن بعد میان درباره طب سنتی و مواد سنتی نظر میدن؟!
عجبا از ابن سینا بیشتر میفهمن...
Nayeri
|
United States of America
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
منهم تحقیقاتی روی اسپند نکرده ام ولی بطور تجربی که دیده ام به نتیجه گیری رسیده ام ،عموما اسپند را در مجالس عروسی و جاهاییکه کراسم شادی برگزار میشود اسپند دود کرده ایم به این نتیجه گیری رسیدم که اسپندباعث جلوگیری از سکته میشود چون جلوی لخته شدن خون رادر هنگام هیجان و شادی میگیرد ومانع بروز سکته در انسانها میشود بهتر است در اینمورد هم bbcبه آن تحقیقاتش ادامه دهد ولی باید بگیم در ایران بالغ بر ۲۵۰۰سال میباشد که دانه های اسپندرا بصورت آویز در خانه ها بدیوارها نصب میکردند آیا دل درد داشتند که اینکار را میکردند ؟ضمنا اسپند دود کردن برای انگلیسی ها بشدت ضرر دارد چون به سرطان مبتلایشان میکند باید دانست که علم دود کردن در پزشکی قبل از اسلام در ایران وجود داشته است
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
آیا خوردن اسفند بیماری هالوکس والوکس را از بین میبرد باعث میشود این بیماری کم کم از بین میرود البته یک ساله که من مصرف میکنم البته بهتوصیه پزشگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
این دکترا میگن مغز کاهو هم بده و سرطان زاست حتما فردا میگن گل وسط هندونه یا ته دیگ سیب زمینی هم ضرر داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
البته ایشان صاحب نظر هستند وواقعا هر دودی ازجمله دود اسپند برای یک بیمار اَسمی یا ریوی می تواند مضر باشد ولی گاهی من در غیاب افراد خانواده دود می کنم چون معتقدم برای چشم زخم مفید است
خانم مینیسک
|
Finland
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من عاشق بوی اسپندم، و هفته ای یکبار حتما دود میکنم، البته سریع هواکش ها رو روشن میکنم تا دود از بین بره
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
دود اسپند گوش بچم که چند روز بود شدید درد میکرد را شفا داد
همینا بودن که نمک ید دار را به خورد ملت دادن و یه فرهنگ شد و در نهایت فشار خون و سرطان نصیب ایرانی شد
رضادشتابی جهرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
هرچیزی که درطبیعت وجوددارد مفیدهست ,,جمله درستی است .
اما باید دانست برای کحابرای چه کارباید بکاربردتامفید باشدپس اینرا قبول داریم خداوند بی دلیل هیچ چیزی راخلق نکرده امابایدکاربردش رافهمید دلیل خلقت انرا فهمید.خاک خلق شدتا علاوه بر هزاران فایده گل وگیاه و درخت دران رشد کندپس مفید میباشد اما خلق نشده تاروی سروصورت خود بریزیم ووو خداوندعالم سلطان جهان خالق هستی و کاینات هرگز هیچ چیزی رابی حکمت خلق نکرده ,,,اوست دانا و توانا"غفاروستار'جبار وجابر"رحمان ورحیم" کریم وکاتب"مالک و قادر"ناصروواسع" جلیل وجواد" سمیع وبصیر"حکیم وعلیم"حی و حاضر"الله وواحد"باقی وبدیع"رب ونور"
غنی و عزیز"ظاهروباطن"حفیظ وخبیر"یکتا و بی همتا"فتاح وفاطر"ریوف و رازق"عظیم ولطیف" محیط وخالق"
ایرانی اصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
وقتی انگلیس و بی بی سی میگن بده شک کنید. روایات از معصومین داریم هم برای سلامتی مفیده و هم برای دفع اجنه شیطانی اینها میخواهند به هر زوری شده مردم را از ایمان و دین دور کنند حتی چیزهایی که اجنه شیطانی رو دور میکنند حذف کنند بعد توسط صهیونیسم با طلسم سیاه حمله فراگیر کنند مثل زمان حضرت سلیمان ع. اما مردم ما نمی‌گذارند پ فریب نمی‌خورند. اون عده که هم اصرار دارن فریب بخورن مثل زامبی ها میشن می‌افتن به جون مردم. البته نه مثل تو فیلمها. اما یه جورایی تفرقه و دو قطبی بین مردم می‌اندازند
حق جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اسپند برای رفع میکروب نبوده که، حشرات ریز رو از خونه ها فراری میداده که هر کودنی فرار کردنش رو میبینه
نخبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
یعنی خاک عالم تو سر هر چی پزشک یهودی بی عقله که خودشو با سواد میدونه و هیچ شفایی تو خودش و علمش هم نیست
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چه مطلب مسخره ای حیف وقت خوندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
کاملا درست هست ،من واقعا باذاق اسفند حالم خیلی بدمیشه
شهریاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام دوستان. لطفاً مجددا نظر آقای دکتر را بخوانید:

وی در گفتگو با ایسنا و با تاکید بر اینکه هر ماده‌ای در آزمایشگاه ممکن است یک نتایج و در بدن ما یک نتایج دیگری بدهد، اظهار کرد: در آن گزارش خبری تحقیق آزمایشگاهی انجام شد و نتیجه‌گیری کردند که دود اسپند می‌تواند سرطان‌زا باشد، اما این آزمایش خیلی استنادات متقنی ندارد که بگوییم لزوما درست است یا حتی آن را رد کنیم.

ایشان فقط گفتند: دود اسپند برای بیماران مبتلا به آسم، مناسب نیست!!!
سراج‌الدین‌عیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اسپند‌‌به‌زبان‌ترکمنی‌یوز‌ارلیک
یعنی‌درمان‌۱۰۰درد‌. موقعه‌کرونا‌درکشور‌همسایه‌ترکمنستان‌
کلا‌اپند‌دود‌کردند‌همه‌ جا‌مدرسه‌ها‌ ادارات‌مرزها‌همه‌باید‌ ازدود‌اسپند‌رد‌می‌شدند‌ کسی‌کرونا‌نگرفت‌‌‌اونا‌تحقیق‌کردند‌
کسی‌ازدود‌اسپند‌نمرده‌تاحالا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چرت وپرت این از کجا پیدا شده یه دفعه دکتر
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام من وقتی اسپند دود میکنم سردردم خوب میشود و آلرژیم روبه بهبود هم میرود چشمام از حالت خمار ی در میاد و کلا انرژی میگیرم
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
این .... کیه نظر منفی میده به دوستان طرفداراسفند
دی دی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
از کسی اشتباهی پرسیده شده و آقای میرلوحی اشراف کامل نداره
آقای میرلوحی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و
و متخصص ریه کودکان هست، آیا متخصص علوم طب گیاهی
و دارو گیاهی هم هست که با آگاهی کامل تز دو مضوع بخواد جواب بیده،
احادیث و روایت داریم ، دو تمدن 2500 و 1400 ساله پشت طب گیاهی خوابیده هرچیز دستورالعمل استفاده معلوم خودشو داره،
شما تازه آزمایش به دست شدی در تشریح،
چی میگید!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
زود قضاوت نکنید یک بنده خدایی گلویش رو عمل کرده بود ازبیمارستان مرخص شد آوردنش خونه خانوادش از خوشحالی موقه اوردن اون بنده خدا از بیمارستان جلوش اسپند دود میکنن که دود اسپند باعث سرفه شدیدوتنگی نفس میشود امبولانس خبر میکنن توآمبولانس تمام میکنه وبه بیمارستان نمیرسه واقعا دودش برای کسانی که تنگی نفس دارن مضرره
عماد
|
United States of America
|
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
نمیشه یه متخصص که داروی شیمیایی تجویز میکنه رو بیاری درمورد داروی گیاهی یا گیاه نظر بده اخه ،معلومه میگه سنتی نمیفهمه ومنه امروزی میفهمم
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
آقای دکتر وقتی خودت میگی در مورد اسپند هیچ تحقیق و مطالعه متقنی صورت نگرفته است پس به چه مجوزی میگی دود اسپند هیچ اثری ندارد! مستند به چه مطالعه و تحقیقی اینو گفتی؟! وضعیت شما ها واقعا معلومه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من پیرزنم ۸۳ سال دارم از قدیم بدود اسفند معتقد نبودم ودودش باعث صرفه من میشد کلا مخالفم اون پیر زنها ‌که میگفتن دوست دارند ‌مال این دوره نیستن خیلی قدیم وبازمانده های زمان قاجار خوششان میامد ‌که حالا نیستن وادمای خرافاتی معتقدن که برای چشم خوردن خوبه که من چشم کرد ن را هم معتقد نیستم . همه هم تعجب میکنند وقتی میگم مواظب خودتون ‌نیستین وایمتی رعایت نمیکنید میگید چشم خوردم من حد اکسر سوادم دیپلم ‌نظام قدیم رشته طبیعی میگفتن قدیم . دوستم فوق لیسانس زبان و به چشم خوردن اعتقاد دارد هر چه هم بش میگم از تو بعیده قبول نداره . اما عربه از عربهای اهواز. این جای آقایی بود که میگه پیر زنها چوب میتراشند بستگی به اعتقادات خانواده داره.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عنبر نسا اصلی، برای کُره الاغی که تازه متولد شده و شیر زهکی میخوره و تا ۳ روز، هست،اینا دیکه همش اشتباه،
اسپند هم بخاطر بوی خوبی که از دانه ش داره استفاده میکنن، نه برای دودش، که این هم متاسفانه این جوری بین مردم حا افتاده،
با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان، خصوصا شما خواننده این مطلب، سلامت باشید دوستان،
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من یه مستند دیدم که کلاغها برای زدغفونی کردن پرهاشون با چوب نیمه سوخت ای که دود میکرد خودش رو دود اندود میکرد پس نتیجه که دود استنشاقش غلطه اما در معرض دود قرارگرفتن خوبه و ضدعفونی کنندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام ،در حال حاضر شما میفرمایید ضرر اسپند و عنبر نساء زیاده ولی هنوز نتونستید ثابت کنید ،من با این سن ،زمانی که سردرد یا از جایی میام که احساس سنگینی میکنم بلافاصله اسپند دود میکنم و تا الان هم خدا رو شکر هیچ ضرری ندیدم ،حتی تا بچه دو سالشه نباید بو و دود اسپند بهش بخوره از دور به اسمش دود می‌کنند و واقعن برای چشم نظر ی واقعیته ،من نه خرافاتی هستم نه میخوام بگم به زور شما اشتباه میکنید ،نه اگه واقعن عنبر نساء هم ضرر داره چرا پس عود عنبر نساء را درست کردند و با مجوز اداره بهداشت در حال فروشه و روش نوشته زمانی که سرما خوردید از این عودهای عنبر نساء در کل خانه استفاده کنید ،اگر اسپند ایرانی ضرر داره کل اینستاگرام پر شده از عودهای دستی هندی برای پاکسازی محیط خانه و روح و جسم و خلاصه استفاده کنید و خیلی هم تاکید می‌کنند، من درهند ،که از مزارع خودشون و در ترکیه ،قبرس ،باکو ،یونان ،قطر بدون استثنا اسپند ایرانی دود می‌کنند، و قدیما اگر بچه ایی مریض میشد و دکتر دم دست نداشتند چند تا دانه اسپند داخل آب می‌ریختند و می‌دادند می‌خورد و خوب می‌شدند، شما چرا زمان کرونا که تاکید می‌کردند واکسن بزنید کرونا نمی‌گیرید اون موقع کجا بودید که الان عوارضی،که واکسن‌های کرونا در بدنمان ایجاد کرده از اونا صحبت نمی‌کنید و دنبال راه حل برای این مشکل نیستید ،اسپند عالیه ،شما الکی گیر ندید ،ممنون
غلام شیش لول بند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من معجزه عنبرنسا را در خشک کردن چرک دیدم محشره
ناشناس
دقیقا من هم تجربه کردم عالیه
حتما تا آخر بخوانید به دردتان خواهد خورد حتما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
در مورد عنبر نسا نکته ای وجود دارد و آن نکته این است که حتما باید از الاغ ماده باکره تهیه شود واگر غیر از این باشد مثلا از الاغ ماده غیر باکره که جفت گیری داشته ویا از الاغ نر ویا از اسب وغیره باشد باعث تشدید بیماری می‌گردد ومتاسفانه در عطاری‌ها به خاطر سود آن نوع تقلبی مانند الاغ نر یا ماده غیر باکره ویا قاطر و اسب و غیره که شباهت زیادی به اصل آن دارد به فروش می‌رسد وبه جای درمان باعث تشدید بیماری می‌گردد حتما عنبر نسا را یا از آشنایان مطمئن ویا از جاهائی که اطمینان صد در صدی دارید تهیه کنید و در مورد دود اسپند هم نکته ای که در مورد آن باید گفته می‌شد و آقای دکتر هم اشاره ای گذرا داشتند این است که غلظت دود اسپند در آزمایشگاه با غلظت دود اسپند در محیط باز و غیر آزمایشگاهی باید مقایسه گردد تا بتوان نتیجه درستی از آزمایش گرفت به عنوان مثال غلظت دود گازوئیل خروجی از اگزوز یک کامیون ویا اتوبوس را در محیط باز و بسته نمی‌توان یکی دانست وقتی شما با فاصله و در محیط باز دود گازوئیل را برای لحظاتی استنشاق میکنید با زمانی که در محیط بسته واز نزدیک استنشاق میکنید بسیار متفاوت است و حتی استنشاق دود گازوئیل از نزدیک اگزوز حتی باعث حالت خفگی نیز میگردد که این نکته در مورد دود اسپند هم صدق می‌کند تعداد دفعات دود کردن و اینکه.در محیط باز واز فاصله چند متری دود اسپند استنشاق میگردد ویا از نزدیک و بدون فاصله استنشاق می‌شود در نتیجه گیری آزمایش مهم است .البته از مخلوط دود اسپند با گلپر و کندور نیز نباید غافل شد .البته با فاصله .و هفته ای یکبار یا نهایتا دو بار .و فراموش نکنید که کندور هم دو نوع است نوع غیر خوردنی و نوع خوردنی آن که نباید این دو را با هم اشتباه گرفت و خرید کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بله قرص های شیمیایی خیلی پر فایده تر هستند حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
باورنکنیداینایهودین چون هنگام دورکردن صلوات می‌فرستیم بخاطراینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
امان از پول که باعث میشه چرندیات مقاله بشه.ولی اسپند را نمی‌تونید از زندگی ما حذف کنید.کور خوندین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
خود دکتر هم گفته هیچ تحقیقی روی دود اسپند نداشتیم اول واقعا باید پرسید چرا نداشتین چون یک موضوع مهم هست !دوم چرا بدون تحقیق رد می کنین تا سلامتی شما دکترین شخصیت علمی دارین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
طب رایج بدون تحقیق در مورد طب سنتی نظر میده و غیر علمی میدونه، در صورتیکه خود طب رایج از اساس آزمون و خطاست و هر روز یه چیزی میگن. اسفند با پشتوانه هزار ساله سرطانزا ادعا میکنن، از طرفی رانیتیدین که یه عمر همه سنین مصرف کردن سرطانزا شناخته شد و حذف کردن
حنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
البته که مطالعه کامل صورت نگرفته وصورت هم نخواهد گرفت چرا که هر عاملی حتی یک درصد بخواهد منافع پزشکان راتهدید کند مردود، غیرعلمی وغیراخلاقی حساب خواهد شد انگار متن اون قسم نامه تغییر کرده وما ازآن خبرنداریم وآنها قسم خورده اند تا روزی که همه مردم رو به خاک سیاه ننشانده اند دست از تلاش نخواهند کشید.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اگراین پزشک محترم بنزن را سرطانزا میدانند ،وجود درصد بالای بنزن در بنزین سوخت مصرفی اتومبیل ها درایران راهم توضیح بدهند.که ایا سرطانزا هست یاخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ما از قدیمی‌ها یاد گرفتیم که موقع اذان به نیت سلامتی امام زمان اسپند دود کنیم ولله که ریه مادر بزرگ من از صدتا جوون بهتر کار میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چرا بعضی ها اینقدر جبهه گرفتن داره میگه که دود هر دودی برای بیمار آسمی وریوی ضرر داره ،از دوره احمدی نژاد که طب سنتی اومد و قانونی شده هرکی اعتقاد به سنتی داره بره اونجا هرکی به پزشکی نوین میره پیش دکتر دیگه دعوا نداره که ولی مشکل اینجاست همون کسانی که دم از طب سنتی میزنند وقتی بیمار میشوند سراز بیمارستانهای انگلیس وآلمان در می آورند حتی پزشکان کشور خودمان را قبول ندارند این کاسبی جهل است حالا یک عده هی فلان امام گفته اسپند ال میکندو بل میکند اینهمه حدیث دروغ داریم از کجا میدانی که درست هست کتب معتبر شیعیان از صفویه به بعد نوشته شدند پر هستند از روایات دروغ که هرکسی بخواندمیفهمد دروغیست واحتیاج به علم رجال وحدیث ندارد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
تا کی باید گرفتار خرافات باشیم؟!
چشم زخم زدن فال قدم خیر قدم بد دست بد دست خوب توسل به مرده و کسب اجازه از مرده ریختن خون روی ماشین و...
در قرآن آیه مربوط به چشم زخم وقتی به اصل روایت مراجعه می شود می بینیم که در بین اعراب جاهلی یک نفر چنین قدرتی داشت نه همه مردم!! تازه آن هم چون خدا نخواست انجام نشد و آسیبی به پیامبر نرسید حالا این مساله برای عده ای این گمان را آورده که همه مردم قادر به چشم‌ زخم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بنده واقعا متاسفم شدم وقتی تمام این کامنتهاراخواندم .اسفندرا ائمه تجویزکردند..اسفند ضد جن وپری است ....طب اسلامی تجویز کرده....‌من خودم استفاده کردم خوب شدم.....مافیای داروسازی ضداسفند وعنبرنسا ئ طوطئه می‌کند....دکتر گفتند هیچ تحقیق علمی درستی راجع به فواید اسفند صورت نگرفته است.اقا یان درک این مطلب اینقدر سخت است .شما روی اسفندوعنبر نگاهم تعصب دارید واحساسی رفتار می کنید.
سلام شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
با تجربه زیادی که دارم حتی دوران کرونا ودر گیری ریه مبتلایان میتوانیم محیط یا محل الوده را بادود اسفند ضد عفونی نماییم و بعد از بین رفتن دود با تهویه براحتی در محیطی عاری از هر گونه ویروس یا میکرب نفس بگیریم. یک میکروب کش قوی می باشد کودکان و افراد که مشکل تنفسی دارند مستقیم در معرض دود نباشند نظر یه بیسواد
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
منم هروقت اسپند دود میکنم خفه میشم
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام، راستش و از روی اجبار بگم، بوی دود و اسفند در اصل به خاطر چشم آلوده است، هر کسی دود اسفند از خانه اش بلند میکند که اگر چشم زخم افتاده بگویند، ماشالله چه دودی راه افتاده، اگر مردم ما این فرهنگ را گسترش بدهند، یه ماشالله به هر آنچه ببینند بگویند، به خداوندی خدا اینقدر بیمار و مرحوم بوجود نمی آید، لامصب به چشم بد و واقعا شور، در نهج البلاغه و قرآن و روایتها هم اشاره شده است، ای حسود بخیل، طوری نیست یه ماشالله بگو تا اینقدر هوا هم آلوده نشود، رو محیط زیستم آلودگی دود تاثیر داره،
حسبنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من بیشترطب سنتی خودمان راترجیح میدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام
من همیشه پاهام خواب می‌رفتند هر چی رفتن دکتر فایده نداشت تا یک روز رفتم خونه دوستم داشت تلفزیون نگاه میکرد ماهواره شبکه عراق بود
از شانس خوبم برنامه طب سنتی بود و درباره اسفند حرف میزد می گفت هر کی پاس خواب می‌ره شب وقت خواب هفت دونه اسفند بشمار بشوره بخوره بیشتر یا کمتر نشه منم همین کار کردم خدا شکر خوب شدم
هرک میدم این مشکل داره بهش میگفتم خوب میشد
حالا این دکترا میگن اسفند سمیه اگر سمیه چرا من بهتر
شدم و هرکس خورده خوب شده این دکترا برن تحقیق
کنند ک چرا دکتر طب سنتی عراق گفت هفت دانه بخورید
اونم وقت بخواب بله ممکنه برای هر کسی مشکل ریه داشته باشه دود اسفند براش مشکل ساز باشه
این دکترا مثل چای یکی میگه خوبه یکی دیگه میگه بده
گیجمون کردن
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
خودم تجربه كردم دود اسفند ناراحتی ریه هارا تشدید میکنه .ولی شاید برای افراد سالم ضرری نداشته باشه
در طب سنتی به استفاده مداوم از اسفند توصیه نشده
هر داروی عوارضی داره حتی دارو های گیاهی
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
جالبه دستگاه تصفیه هوا خودش سرطان زا هست
ابراهیمی
دوستان شما در کاری که تخصص تدارید صحبت نکنید الان شما برید دکتر بهتون بکه دود اسپند آسم رو تشدید میکنه استفاده نکن میگی نه خوی بکن ولی چرا دیگران رو گمراه میکنی خداوند به انسان عقل داده وعلم پزشکی ناشی از عقل انسان ادم همه چیز دان هیجی ندان است دریای علم ادم نادان به عمق یک سانت هم نیست
احمد
از اشعه هاش استفاده نکنین
ولی علمیشو نمدونم
دود اسپند سز درد و خوب میکنه
م ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
هنوزصددرصددرباره‌فوایدیامضرات‌اسپند‌
هیچ‌تحقیقی‌نکردن‌‌حرف‌میزنندمرحوم‌مادر
من‌بالای‌۶۰سال‌که‌من‌یادمه‌صبح‌وغروب‌مرتب
اسپنددودمیکرد۸۶‌سال‌عمرکرد
کیان اسفند یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
صحیح
محمد سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
هرچیز موجود در طبیعت مفید است اگر ما علم فایده آن را نمی دانیم فقط معایبش را بیان نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
سلام من آسم وآلرژی شدید دارم وهروقت جایی اسپند دود شده حالم خیلی بد میشه ونفسم کاملا میگیره
حمیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عالی بود وآموزنده
بنده تابحال چنین متن مفیدی رادرهیچ جامطالعه نکرده بودم.
آژ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
با سلام و احترام بسیار خوب
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
در هیچ کاری افراط جایز نیست حتی عبادت دود که جای خود دارد
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اسپند برای بیماریهای تنفسی مضرره ولی برای افراد سالم خیلی هم حس خوبی میده استنشاق بوش واینکه برای افرادی ک تب دارند نباید تو محیطی ک هستند دود بشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
به نظرم هر نوع دودی برای ریه ضرر داره
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
اگه ۲۴ ساعته در معرض دود اسپند باشیم خوب نیست
Hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
آخه دکتر جون یعنی چی هرچیزی که در طبیعت وجود داره الزاما مفید نیست؟! و دلیلت هم این باشه که اگه قارچ سمی بخوریم می‌میریم! خب منم میگم اگه یه قطره اسیدهم بریزی تو چشمت کور میشی! پس مفید نیست!!! این چه دلیلیه؟! هرچیزی باید در جای خودش استفاده بشه و کاربرد خودش را داره...
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اینکه هر چیز در طبیعت می‌تونه مفید باشه بد نگفتن. مفید بودن صرفاً معناش خوردن نیست، شاید در جایی دیگه مفید باشه. مثلا مفید بودن مدفوع حیوان یعنی خوردن مدفوع !!!؟؟؟ مفیده برا کشت و کار کشاورزی
اکرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
در این مورد بهتر است آقای دکتر خیراندیش نظر بدهند که پدر طب سنتی و متخصص درد های لا الاج هستند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
همینکه بااحساس بوی اسپند حس خوبی پیدامی کنیم وازنظر روانی آروم میشیم کافیه.ضمنا قرارنیست بیست وچهارساعته توی دود اسپندنفس بکشیم.درحد چند دقیقیه اثلا ضرری نداره.سالهاست اجدادمون استفاده کردن وتاآخرین روز وفاتشون سالم زندگی کردند.
همایون همایونفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خوشا انان که الله یارشان بید
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
با سلام
میگم چرا این هما خبر که در نت هیت هیک مدرک ویدویی نداره وهمش نوشته است و یه چیز هم که بلد هستند مینویسن به گزارش فلان جا
بابا دست بردارین آخه کدوم سرطان
راستی باعث سرطان چی میشه کدوم قسمت
همش حرفه
میگن فلان چیز بخور و نخور
بابا بزارین مردم به با این همه بدبختی کنار بیان حالا یه
اسپند دوذگد میکردیم اونم بزارین به پای فاز منفی!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
نمک از چه ترکیب شده است از دو عنصر خطرناک ولی بعد از ترکیب علاوه بر اینکه خطری ندارد برای حد مجازش برای انسان مفید است پس نتیجه میگیریم این دوعنصر اسپند به تنهای خطر ناک است ولی ترکیب آن استفاده معقول و به محیط و انسان مفید است با رعایت شرط تفریط و افراد برای انسان موثر و بدون رعایت تفریط و افراد اسپند و نمک مضر است این یک نظرییه دکتر جوان است و دلیلی به قطعیت صحت آن وجود ندارد و قابل قبول نمی باشد چون از آن بهره برداری اقتصادی و... میشود دیگر اکثر مردم آگاه است و کلاه نمیشود سرش و از ایشان درخواست مینمایم بیشتر تحقیق و تفحص کند تا به علم سنتی ابو علی سینا پی ببرد. باتشکر از خوانندگان محترم که صرف وقت نمودند.
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام قرار نیست همه چیز را شما از طریق طب و علم ثابت کنید
این همه فواید را در احادیث اهل بیت علیه السلام درباره ی دود اسپند و خوردن اسپند و غیره نقل کردند کفایت میکند ضمنا در مورد اسفند (اسپند) در روايات آمده است كه شياطين را دور مى‏كند (چون ضدعفونى كننده خوبى است و در اخبار از عناصر مضر گاهى به شيطان تعبير شده است). دود آن و خودآن اگر در خانه باشد، باعث محفوظ ماندن خانه و اهل آن از شياطين است و براى چشم ‏زخم بى‏ تأثير نيست،(۱)

(۱) (بحارالانوار، ح ۶۲، ص ۲۳۳).

در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله آمده است : از اسفند درخت یا برگ یا میوه ‏ای نمی روید، مگر آن که فرشته‏ای بر آن گماشته شده است تا آن را به آن که باید برساند، یا خشک شود، و در ریشه و ساقه‏اش شفا است، و در دانه آن داروی ۷۲ بیماری.

از محمد بن حکم نقل شده است : پیغمبری به خداوند از ترسویی امتش شکایت کرد، خداوند به وی وحی فرمود : دستور ده امتت اسفند بخورند که شجاعت را زیاد می‏کند.

در روایات آمده است که اسپند شیاطین را دور کرده و حافظ خانه و اهل آن از شر شیطان و چشم زخم می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام بله درست است درست است خواهرزاده ام وچندنفردیگرآسم دارن وقتی درمراسمی اسپنددودمیشه خیلی حالشون بدمیشه محلوترک میکنن وآب وهوای تازه میخورن تابهتربش
مهدی آرام نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
درود و سپاس
یه چیزی که بهش اشاره نشد یا من ندیدم که گفته بشه اینه که آیا آزمایشات بدوا حیوانی و سپس انسانی هم شده؟ و آیا زمان سپری شده برای آزمایش چقدر بوده و نتایج در طول زمان چه بود؟
سپاس مجدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مطالب عالی دستتون طلا منم یه آسمی بدهستم
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام
در تایید گفتار آقای دکتر میرلوحی عرض می کنم که بنده مشکل تنفسی مقطعی دارم. وقتی بوی دود اسپند به مشامم می رسه یا بوی قضای سوخته و یا بوی عطرهای تند، دچار تنگی نفس می شوم.
رضاخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
شما فقط دقت کنید از وقتی این دکترا زیاد شدن چقدر مرگ ومیر زیاد شده ببینید
برید تحقیق کنید یه بار در فرانسه پزشکا دو ماه اعتصاب کردن بخدا قسم آمار خودشون گفته مرگ ومیر تو اون دوماه بالای هفتاد درصد کم شده بود خودتون بخونید باور میکنید

کدوم دکتری تو اخبار ورسانه از مضرات سوسیس سیگار نوشابه و...... حرف میزنه ؟ چون به نفع شون نیست
همین وزارت بهداشت نگاه کنید روی نوشابه سیب سلامت هم میزنه خخخخخخخخخ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اسپند باعث کاهش استرس و اظطراب میشه حتی برای اعصاب و روان هم مفید هست
م.ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام
جالبه دکتر تمام آزمایش های اسپند رو به دلیل احتمال درست انجام ندادن آزمایش رد می‌کنه
ولی آزمایش خودش رو دقیق انجام داده

بابا علم تجربی هست
و این تجربه ۱۰۰۰ ساله خاصیت دود اسپند رو هیچ کس نمی تونه انکار کنه

آقای دکتر این رو ارباب های خودتون هم قبول دارند که وقتی دارویی هزاران سال تجربه شده و جواب داده... آزمایشش رو پس داده
به قول خودتون که فرمودید شاید داخل بدن انسان جوابش مثبت و متفاوت باشه
هزاران سال روی انسان هم آزمایش و تجربه شده
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
واقعا متاسفم بابت طب و علمی که بر خلاف علم ائمه حرکت کنه...
دیگه بیشتر از این توقعی نیست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
در انگلستان تحقیق کامل کردن که دوداسپندسرطان هستش
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بدیهی است که دود هر بوته یاعلفی هرچند قدمت داشته باشد برای ریه زیان آوراست درقدیم حتا اینجاست هم برای بهبودی استفاده وب همین علت مرگ ومیرومعلول زیاد بود.
مجیدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ممنون از مطلبتون خدا خیرتون بده که مردم را اگاه می کنید
مجیدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ممنون از مطلبتون خدا خیرتون بده که مردم را اگاه می کنید
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اصلا قبول ندارم... من زمانی که کل خانواده اوایل کرونا بیمار شدن،من پیش یه رمال میرفتم دعا بهم میداد برای مشکلی ... مجبور بودم هر شب اسفند و فلفل دود بدم تو حیاط و کلی جاتون خالی دود میخوردم عجیب بود اما من کرونا نگرفتم بسیار بدن ضعیفی دارم حتی کم خونی مینور و با یه باد سرد زرتی بیمار میشم اما کرونا سراغم نیومد و تمام فامیل گفتن تو احتمالا با عزرائیل فامیلی اما نمیدونستن دود فلفل سیاه و اسپند و کندر ریه ی من رو ضد عفونی کرده بود
دکتر صادق رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آقای میرلوحی چرا اینقدر ما ما کردید؟ مگه این تحقیقات رو شما انجام دادید؟ الان دیگه عصر اطلاعات هست نمیتونید تحقیقات جامع و دقیق منابع خارجی رو به دروغ بنام خودتون ثبت و بیان کنید شما اگر برای ثبت تالیفات و تحقیقات ارزشی قائل بودید منبع این تحقیقات رو معرفی میکردید و با ناشیگری تحقیقات دانشگاه آکسفورد رو به دروغ بنام خود و همکارانتون تعریف و بیان نمیکردید.. کسی که با ناجوانمردی تالیفات و تحقیقات دیگران رو بدون ذکر منبع بنام خود معرفی میکنه بویی از انسانیت نبرده و اینگونه اعمال به دور از انسانیته..
چند وقت پیش دانشگاه آکسفورد نتیجه تحقیقات جامع و مفصل خود رو در مورد اسفند و عنبر نسا در شبکه اطلاع رسانی جهانی به اطلاع جهانیان رسوند و هر کسی در دنیای آزاد اطلاعات این رو میدونه... دزدیدن آثار دیگران و سند بنام خود زدن ارزش و اعتبار برای افراد بیسواد نمیاره..
شرافت انسانی بالاتر از خودنمایی و خودستایی در دزدیدن آثار دیگران است.. همین و بس..
دوستان هر کس در این زمینه اطلاعات میخواد میتونه به سایت دانشگاه آکسفورد انگلستان مراجعه کنه..
کشور ما شده کشور دانشمندان و محققان و مقاله نویسان بیسواد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
والا من الان ۱۴ساله مادرشوهرمو میبینم که داعم درحال اسپند دود کردنه کلا اعتیاد داره بهش ،هیچ مرضی ام نداره
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
این که دود اسفند مضرره یک کارشناسی بسیار غلطیه چون گیاه بسیار خوشبویی هست که با تجربه های گذشتگان ما ثابت شده که حکم میکروب کشی داره زمانهای قدیم تمام مراسمات ومناسبت ها اسفند دود میکردن والا این دوو کجا براشون ضرر داشت نزدیک به ۸۰ الی ۹۰ شاید بالاتر عمر کردن سرطان نگرفتن الان جوان سالم که دنیایی مواد افزودنی وهرمونی وارد بدنشون شده هزار بیماری وحتی سرطان مبتلا شدن اصلن شب خوابیده صبح بلند نشده در این ماه ۶ جوان که من میشناسم از بین رفتن من خودم طی این سه سال کرنا هر روز چندین بار اسفند دود کردن خدا رو شکر از بزرگ خانواده که ۷۵ سالش باشه تا کوچیک خانواده که ۹ ساله بود اصلن نه مبتلا به کرنا نه حتی کوچک ترین ویروسشم نشدیم هنوزم که هنوزه تا احساس میکنیم هوا الوده هست سریع اسفند دود میکنم واقعا تنفس برای ما کاملن راحت میشه مگه دود سیگار ودود قلیونه که به راحتی به خورد جوان ها داره میشه
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
متاسفم برای این اطباء غربزده
لطفا برید دنبال چین و چروکهای بانوان را درمان کنید
به دطب سنتی ایران کاری نداشته باشید
پدر مارا با این داروهاتون در آوردید کافی نیست
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اینکه شما میگین معتبر نیست، ما هم میگیم حرف شما معتبر نیست. به حرف شما چی اعتبار میده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آره راست میگه...شماها همون تو کرونا مثل چیز گیر کردین بسه دیگه راجبه اینا نظر ندین.تا الان هرچی که شما گفتین برعکس عمل کردیم جواب گرفتیم.
جوجی
|
United States of America
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هیتلر واسه اینکه دور و برش مردم مطیع و فرمان بردار باشند از یک سری مواد استفاده می‌کرده یکیشون همین فلورایده که تو خمیردندان استفاده میشه ( تاامروز؟!!). بگذریم،کاشف به عمل اومده که همین اسپند اون خاصیت رو از بین می‌برد.یعنی بلانسبت همه مانع تو سری خوردن ومطیع محض شدن میشه ...در ضمن یه جای دیگه خواندم زمان فراعنه هم داخل دربار استفاده می‌شده.مردم عادی اجازه دسترسی به اسپند رو نداشتن.حالا آقای دکتر نگران نباش و اسپند رو محکوم نکن ،ما همینجوری هم صدامون در نمیاد .
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دروغ‌میگه‌چون‌اگه‌تااین‌حدمضربودهیچ‌وقت‌ائمه‌علیه‌السلام‌سفارش‌نمیکردند‌که‌برای‌انواع‌بیماریهاوچشم‌زخمهاازش‌استفاده‌کنیم‌.مطمئناخودشون‌ضررمیکنن‌که‌درموردش‌بدمیگن
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هر بار یه چیز رو می‌خوام تحریف کنند اینبار نوبت اسپند شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
شما خیلی بیجا فرمودید که اسپند بده سالیان سال مردم ایران با اسپند اظهار شادمانی و خوشی دارند حتی با خوردن چند دانه اسپند خیلی ها کرونا رو شکست دادند و شما هم بدان که نمیدانیم رو چه حیله و مکری این مقاله رو نوشتید هیچ خلقتی بی علت و مضر نیست تا چگونه بشر استفاده کند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خدا سر شاهده بابا بزرگ من چپوق میکشید مثل یک خاور دود میداد بیرون ۱۰۰سال هم عمر کرد بعد شما آوا خواهرا با این بهداشتتون هر روز مریزین یا آرتروز دارین یا قند یا چربی یا هزار مرض دیگه.......ول کن بابا دکتتتتتتتتررررررررر
قاسم
|
United States of America
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دوستان در امریکا سالها تحقیق کردن در مورد اسپند موضوع این بو د که خودرو زیبایه در معرض اموم قرار دادند و پس برسی متوجه شدند چشم انسان پس از دیدن زیباییها اشعه ای بنام اتوپلاس که بسیار مخرب هست از چشم انشان انتشار پیدا می‌کند ودر محیط باقی میماند و اثرات منفی دارد و هیچ چیز آنرا از بین نمی‌برد جز اسپند البته دود اسپند سودهایی زیادی دارد من نمی‌دانم این دانشمندان درس چی میخونن که هروقتی یک دروغی تحویل این مردم زود باور میدن آخه تورو چی به طب طب مال بوعلی امامان ماست تو برو بز بچرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
انشااله گوشت ومرغ وچای وقند وبرنج ونون وبعدا هم آب حرام کنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام دوستان به نظر هم احترام بگذاریم توهین نکنید اگراز این پزشک اطاعاتی ندارید توهین نکنید من ایشونو نمیشناسم الآن پزشکان وضع مالی خوبی دارند نیازی به این کارها ندارند فقط گفته اسباط نشده خدا حافظ همه باشه
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چقدر اینجا دکتر و محقق وجود داره ....همه هم از قول پیغمبر و ائمه و‌...‌‌.کاش کمی خرافات را کنار گذاشته و در زمان حال زندگی کنیم .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کلا متخصصان طب شیمیایی با هر چیزی که برای بدن مفید باشه مخالفن چون طب شیمیایی و وزارت بهداشت مافیاس...چقدر تو دوران کرونا مردما به کشتن دادن...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
گویا این آقای دکتر! بی اطلاع است. خود غربی ها آزمایش کردند و به وبروس کش بودن اسپند اقرار کردند.
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بابا اینا همش خرافاته،در قرآن مبارک و کل کتب اسلامی هیچ اشاره ای نشده که پیامبر اسلام(ص) در مورد اسپند حدیثی فرموده باشند
کلام مبارک قرآن و احادیث گوهر بار پیامبر مهربانی بر تمام مسلمین حجت است و هر که غیر این را قبول و یا ترویج دهد از گمراهان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دود اسپند ضرری نداره مادر شوهرم خیلی اعتقاد داشت روزی دوسه مرتبه بر خودش دود می‌کرد ۹۴ سال سن داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
عجیبه تا دیروز روا زاده امروز اسپند، فرداها خدا میدونه چی و کیو میخوان کنار بزنن... خیلی قضیه بودار شده
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
من گوشم شدید درد میکرد دود عنبرنسا گرفتم نزدیک گوشم زود خوب شدم و اسفند هر وقت دود کردم نشاط و سرزندگی حس کردم بله فقط برای آسمی ها دود نکنید ولی غیر از بیماران ریوی که باید مراقب باشند واقعا معجزاتی در اسپند و عنبرنسا وجود داره من که حس خوبی بهش دارم. ضمنا خودم هم تحصیل کرده هستم نه یک انسان عامی
غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آرامش بخش است انرژی منفی را ازبین می برد منتها دود کردنش حد وحدودی دارد
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اسفند وکندر برای کارهای جادوگری استفاده میشن من خودم پیشم دود کردن خواب آلودگی وسرگیجه ای میاره که اصلا ول کن نیست بهتره یه این سوال جواب بدین که چه چیزی این خواب آلودگی ومنگی ش رو ازبین میبره منم بی خبر نزارید
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
والا بنده پنجاه سال دارم واین موضوع برای من دیگه مثل یک قانون شده که هروقت احساس کنم میخوام تب خال بزنم تا اسفند دود میکنم دیگه تب خال متوقف میشه واز بین می‌ره .واقعا خاصیت ویروس کشی داره صد درصد
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مباحث طب سنتی برای مردم از این جنبه جالبه که به رهنمودهای امام صادق ع و غیره ربط میدهند که در مورد سیاهدانه یا زنجبیل و دور کردن شیطان با اسپند و چشم نظر و دعا و ذکر گفتن در گوش نوزاد و فرو کردن روغن بنفشه در داخل و خواص شیر شتر و فضولات الاغ و ... مطرح شده که وقتی فردی مصرف کرد و زنده ماند مرتبط میکنند به خواص ان و اگر فوت کرد مطرح میشود خواست خدا بود و پیمانه عمرش پر شده بود
صلح جو. ومساجر.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
سلام بر ایرانیان احساساتی. وقضاوت کنندگان. ثانیه ای. خدا را گواه میگیرم دوستم دوتا از قلم پاها شکست. بدجور. عفونت داشت بدن. ارام ا ام میگرفت. یک گونی ۵ کیلویی عنبدنسا. از چهارمحال بختی



اوردیم. وروزی ۳بار دود دادیم. خدا را شاهد. عفونت. پا کم کم. ته کشید. وطرف جداقل. پاهش از دست نداد. دوم برای گلود د در شب اول یا دوم. بهترینننننن. مهار ککنده. باکتری است. به قران. که قبول کنید. اسپند. به پای، عنبرنسا. نمیرسه. طبیب خونه. باز نکردند. تجارت خونه دکتر راه انداختن. ...بءدریم. انتخابات پیش،رو هیت. خداوکیلی خداوکیلی. جقدر اقای طریف وروحانی وپسر مطهری وپزشکیان. گفتند. Fitfتا توسط،مجمع. ومجلس تصویب نشه. اختلاس،،بوجود میاد. وتورم. راه چاره. در ارتباط،،وصلح. با دنیاست. طریف را با تا دمپای فرودگاه زدند. چرا اینها راگفتم. میخام بگم. ایرانی عزیز از روی تجربه. حرف وقصاوت. نکنیم. مطالعه. مصالعه. وخواندن مقالات. ما را. اگاه میکنه. اشالله.مملکت. به. سر وسامان برسه. واینقدز بیمار نداشته باشین. چون. حاصل فکر های. زیاد هست که اینقدر مریض. شدیم. مملکت. ودرمان. خودمون. بچسپیم. یا علی ،،
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
من هم به شخصه آقای دکتر را تایید می کنم زیرا اغلب با دود اسپند و هر دودی مشکل دارم نفس تنگی می گیرم به نظر من کاملا علمی است سپاسگزارم از آگاه کردن جناب دکتر
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
کاملا مشخصه افکار بدون هیچ تحقیق و پژوهش افراد به اصطلاح طب سنتی چطور توی ذهن افراد ساده لوح نفوذ کرده . آدم با خوندن نظرات واقعا متاسف میشه .
ناشناس
|
France
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
چرا سفسطه میکنید هر گیاهی که بسوزد انواع مختلف از مواد شیمیایی سوختن ناقص گیاه یا هر چیز دیگر تولید میشود
بانو
اصلا دود کردن اسپنداندازه دارد.اون حرفاکه میگن قدیما فلان بهمان تاحدودی شاید درست باشه.ولی عاقل باشین.جدیدابه این رسیدم بیشترکارهارو ازروی عادت انجام میدیم وحاضربه تفکرنیستیم.بااین همه آلودگی هوااسپنددودکردن واجبه؟
گزارش خطا
تازه ها