۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران +اینفوگرافی

اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران +اینفوگرافی
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۱۴
 

 رضا کرمی محمدی گفت: به منظور جلب مشارکت شهروندان در ارزیابی و افزایش ایمنی ساختمان‌ها و ارتقای آمادگی آنها در مواجهه با بحران طرح مدیریت بحران ساختمان اجرا می شود و بناست تا فاز نخست آن در مجتمع‌های مسکونی بیشتر از ۱۸ واحد و حداکثر ۱۰طبقه هر یک از محلات مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا و در مراحل بعدی در تمامی ساختمان های شهر تهران اجرایی شود.
وی گفت: برنامه مدیریت بحران ساختمان مجموعه‌ای از آموزش‌ها، ارزیابی‌ها، اقدامات و فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که با انجام آنها میزان ایمنی و آمادگی ساکنان و بهره‌برداران ساختمان در مقابل حوادث افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح مراحل انجام این طرح افزود: مرحله اول شامل شناسايي مخاطرات ساختمان و ارائه برنامه كاهش مخاطرات است که ارزيابان ایمنی بر اساس چك ليست تهیه شده، ایمنی ساختمان را ارزيابي می‌نمایند. براساس اطلاعات اين چك ليست، سطح خطر پذيري ساختمان و برنامه كاهش مخاطرات آن مشخص خواهد شد.
وی افزود: در مرحله دوم مخاطرات منازل و واحدها شناسايي می شود و در این مرحله ساكنين هر واحد، براساس چك لیست تهیه شده، مخاطرات واحد خود را ارزيابي نموده و نسبت به سطح خطرپذيري واحد خود، شناخت پيدا مي كنند.
کرمی محمدی ارائه برنامه واکنش در شرایط اضطرای و آموزش هاي لازم به ساكنان را از مراحل دیگر عنوان کرد و گفت : آموزش ها به صورت مجازي و حضوري برگزار مي‌شود و دوره آموزشي عملي اطفاء حريق از موارد آموزش های حضوری است. برنامه واکنش در شریط اضطراری نیز به صورت پوستر در لابی ساختمان نصب می‌شود و اقدامات لازم پس از هر حادثه یا بحرانی را به ساکنین یادآوری می‌کند.
وی تصریح کرد: در آخرین مرحله ساکنان ساختان یا مجتمع با نقشه تخلیه امن اضطراری محله که نقاط امن محله را در مواقع بحرانی مشخص می‌کند، آشنا می شوند. شهروندان و مدیران مجتمع های مسکونی می توانند برای ثبت نام و ارزیابی ساختمان خود به پرتال سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به آدرس tdmmo.tehran.ir مراجعه نمایند.

اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها