۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

لیگ برتر انگلیس مکالمات داوران و اتاق VAR را در اختیار عموم قرار می‌دهد

لیگ برتر انگلیس مکالمات داوران و اتاق VAR را در اختیار عموم قرار می‌دهد
لیگ برتر انگلیس قصد دارد تا به منظور شفاف‌سازی برای هواداران فوتبال، مکالمات بین داوران و مسئولان اتاق کمک‌داور ویدوئی در جریان بازی‌ها را به طور عمومی منتشر کند.
کد خبر: ۵۹۰۷۶

براساس گزارش نشریه دیلی‌میل، مسئولان لیگ برتر انگلیس در نظر دارند که به منظور شفاف‌سازی، مکالمات انجام‌شده میان داوران حاضر در زمین بازی و داوران اتاق VAR را به اطلاع عمومی برسانند.

فناوری کمک داور ویدئویی از زمان ورود به لیگ جزیره در سال ۲۰۱۹، با برداشت‌ها و نظرات متفاوتی روبرو بوده و بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده به ویژه در صحنه‌های آفساید منجر به گل، جنجال‌آفرین شده است.

تصمیم مسئولان لیگ برتر جزیره بخشی از برنامه‌ آنها با هدف کمک به هواداران در راستای فهمیدن و درک فرآیند چگونگی اتخاذ تصمیمات VAR توسط داوران و شفاف‌سازی بیشتر برای فوتبال‌دوستان است.

«ریچارد مسترز» مدیر اجرایی لیگ برتر انگلیس مدعی شده که این ایده با اقبال زیادی مواجه شده هرچند جدول زمانی دقیقی برای اجرایی شدن آن ارائه نشده است.

پیش‌تر لیگ برتر فوتبال آمریکا موسوم به MLS اقدام به راه‌اندازی طرح آزمایشی این ایده کرده و بحث‌های داوران و اتاق کمک‌داور ویدئویی در مورد تصمیمات را به شکل فایل صوتی در یوتیوب منتشر می‌کند.

فناوری کمک‌داور ویدئویی در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به طور موفقیت‌آمیز به کار گرفته شد اما از زمان ورود به لیگ جزیره بسیار جنجال‌برانگیز بوده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها