۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

چگونه ایمیل بسازیم؟ آموزش تصویری ساخت جیمیل و یاهو

میخواهیم به سادگی بگوییم که چگونه ایمیل بسازیم. نحوه ساخت ایمیل در گوگل و یاهو را بخوانید.
کد خبر: ۶۷۲۸۱

چگونه ایمیل بسازیم

پاسخ سوال چگونه ایمیل بسازیم؟ بسیار ساده تر از چیزی است که تصور می کنید.  ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم چگونگی ساختن ایمیل را به شما آموزش دهیم. پست الکترونیکی یا ایمیل در این دنیای مدرن که تقریبا همه امور به واسطه اینترنت و از طریق دنیای مجازی انجام می‌شود، نقش مهم و پررنگی دارد.امروزه ساخت ایمیل در گوگل که به آن جیمیل هم می گویند رایج تر از ایمیل یاهو است؛ با این حال هر دو آموزش را در اینجا آورده ایم. با وجود افزایش پیامرسان ها همچنان ایمیل برای بسیاری از کار‌ها لازم و ضروری است. از این رو، یک انسان امروزی لازم است حداقل یک حساب کاربری فعال در گوگل داده باشد.

چگونه ایمیل بسازیم؟ (جیمیل)

برای ساخت جیمیل Gmail باید یک حساب کاربری در گوگل برای خود بسازید. به واسطه این اکانت یعنی با یک نام کاربری و پسورد می‌توانید در همه زیرمجموعه‌ها و محصولات گوگل همچون شبکه اجتماعی یوتیوب، گوگل پلی و گوگل درایو لاگین کنید (وارد شوید). پس با یک تیر چند نشان می‌زنید.

  • برای ساخت جی میل به صفحه ساخت اکانت گوگل وارد شوید.
  • مرحله به مرحله اطلاعات خود را وارد کنید.
  • از حساب کاربری ساخته شده برای ورود به جی میلی (پست الکترونیکی گوگل) استفاده کنید.

آموزش تصویری ساخت ایمیل در گوگل

به نشانی ساخت ایمیل گوگل بروید.

  • در اولین ردیف، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
  • در خط دوم از شما خواسته شده تا «نام کاربری» موردنظرتان را تایپ کنید. ما در عکس زیر rooziato را نوشته‌ایم.
  • در سومین ردیف باید اسم رمز (Password) را بنویسید. در قسمت Confirm هم دوباره اسم رمز را تکرار کنید.

چگونه ایمیل بسازیم

چگونه ایمیل بسازیم؟

اگر با اخطار زیر مواجه شدید یعنی این آدرس ایمیل قبلا ساخته شده و شما دیگر اجازه انتخاب آن را ندارید:
That username is taken. Try another. (این اسم کاربری قبلا استفاده شده است. یوزرنیم دیگری را امتحان کنید)
به غیر از این اخطار در موارد زیر هم شما قادر به استفاده از اسم انتخابی خود نخواهید بود:

  • اسم کاربری مورد نظر شما قبلا انتخاب و ثبت شده باشد.
  • به اسم کاربری‌ای که قبلا ثبت شده، بسیار شبیه است. مثلا اگر example@gmail.com در سیستم گوگل موجود باشد، شما دیگر اجازه ندارید که examp۱e@gmail.com را انتخاب کنید.
  • همان اسم کاربری قبلا توسط کسی استفاده و ثبت شده، اما در حال حاضر پاک شده است.
  • توسط خود گوگل رزرو شده تا از هرگونه سواستفاده یا اسپم کردنی جلوگیری شود.
  • در مرحله سوم باید یک شماره موبایل وارد کنید.
  • از لیست کشویی کد کشور ایران را انتخاب کنید.

چگونه جیمیل بسازیم

  • سپس شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد امنیتی برایتان ارسال شود.
  • کدی که به موبایلتان پیامک شده را در قسمت مخصوص کد تایپ کنید. تا وارد مرحله بعدی ساخت ایمیل بشوید.

چگونه در گوگل ایمیل بسازیم

چگونه ایمیل بسازیم؟

در این صفحه اول از شما یک آدرس ایمیل دیگر می‌خواهد تا اگر مشکلی پیش آمد، یا اگر گوگل تشخیص داد فردی دیگر با وسلیه الکترونیک دیگر یا آی‌پی متفاوتی قصد ورود به جی میل شما را دارد، به شما هشدار بدهد. البته این گزینه اختیاری است و اگر آن را خالی بگذارید هم مشکلی پیش نمی‌‎آید.

در ردیف بعدی، به ترتیب ماه، روز و سال تولد شما (به میلادی) درخواست شده است. از لیست کشویی تاریخ تولد خود را به میلادی در این بخش وارد کنید.

  • گزینه تبدیل تاریخ شمسی به میلادی را انتخاب کنید.
  • در بخش تبدیل تاریخ، تاریخ تولد شمسی خود را بنویسید؛ و روی گزینه تبدیل کلیک کنید.
  • در زیر آن تاریخ میلادی برایتان نمایش داده خواهد شد.

در آخرین ردیفِ صفحه چهارم ساخت ایمیل، در قسمت Gender جنسیت خود را باید انتخاب کنید.

  • زن (Female)
  • مرد (Male)
  • ترجیح می‌دهم نگویم (Rather not say)
  • شخصی‌سازی (Custom)

دلیل اینکه گوگل جنسیت شما را می‌پرسد برای این است که بتواند خدمات متناسب‌تری را به شما ارائه دهد. جنسیت کاربر برای دیگران نمایش داده نمی‌شود.
در این صفحه به شما گفته شده که در صورت تمایل می‌توانید از طریق شماره موبایل خود از سرویس‌های گوگل بهره‌مند شوید. به طور مثال، از شماره موبایل می‌توانید برای دریافت تماس تصویری یا پیام بهره بگیرید. یا خدمات گوگل همانند آگهی تبلیغاتی بسازید.
با انتخاب گزینه Skip از این مرحله رد شوید.

ساخت ایمیل با گوگل

چگونه ایمیل بسازیم؟

در آخرین مرحله باید قواعد و شرایط حفظ حریم خصوصی را مطالعه کرده و موافقت خود را اعلام کنید.
در این صفحه فقط کافیست که شما روی گزینه I agree کلیک کنید.

روش ساخت ایمیل
حساب کاربری شما ساخته شده است. در صفحه‌ای که در عکس زیر می‌بینید شما به همه آیکون‌هایی که در بالای صفحه نمایش داده شده دسترسی دارید.
روی آیکون جی میل (عکس دوم از سمت چپ) کلیک کنید تا وارد ایمیل خود بشوید.

چگونه ایمیل بسازیمچگونه ایمیل بسازیم؟

گوگل به شما خوش آمد می‌گوید. روی Next کلیک کنید.

روش ساخت ایمیل
پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود. گزینه Default (پیش فرض) را انتخاب و Ok کنید.
جی میل شما ساخته شده است.

چگونه ایمیل بسازیم

  • نامه‌های دریافتی در Inbox نمایش داده می‌شوند.
  • برای ساخت ایمیل باید روی compose کلیک کنید تا پنجره نامه جدید باز شود.
  • در قسمت To آدرس ایمیل فردی که قصد دارید برایش ایمیل ارسال کنید را بنویسید.
  • در بخش Subject موضوع ایمیل را بنویسید تا فرد بداند نامه شما در مورد چه موضوعی است.
  • در بخش سفید نامه‌تان را بنویسید.
  • در نهایت، کلید Send را فشار دهید تا نامه ارسال شود.

چگونه ایمیل بسازیم؟ (یاهو)

یاهو یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده ایمیل به شمار می‌رود که کار خود را از اواخر سال ۱۹۹۷ آغاز کرده و تا به امروز به فعالیت ادامه داده است. اگرچه حواشی بسیاری طی سال‌های اخیر پیرامون سرویس ایمیل یاهو ایجاد شده؛ اما هنوز هم میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به استفاده از آن ادامه می‌دهند و از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند. اما برای ساخت ایمیل یاهو چه کار‌هایی باید انجام داد؟ در ادامه به توضیح قدم به قدم مراحل مورد نیاز برای انجام این کار خواهیم پرداخت.
هر حساب کاربری یاهو در کنار خدمات مرتبط با ایمیل، از یک تقویم شخصی، دفترچه یادداشت، دفترچه آدرس‌ها و مقداری فضای ذخیره‌سازی ابری تشکیل می‌شود. کاربران می‌توانند سایر ایمیل‌های خود مثل جیمیل و اوت لوک را هم از طریق پنل یاهو مدیریت کنند و از قابلیت‌هایی مثل ارسال خودکار پاسخ بهره ببرند. همچنین می‌توان ایمیل یاهو را به اپلیکیشن Mail در iOS هم متصل نمود تا تمامی ایمیل‌های دریافتی را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید.


بیشتر بخوانید:


 

مراحل ساخت ایمیل یاهو

بهترین و آسان‌ترین روش برای ساخت ایمیل یاهو، بهره‌گیری از نسخه دسکتاپ سایت یاهو است؛ اما این کار از طریق سایر دستگاه‌ها از جمله موبایل هم امکان‌پذیر است.

  • ۱. برای شروع ابتدا وارد صفحه ثبت نام در سایت یاهو شوید.
  • ۲. در ادامه ابتدا در قسمت‌های First name و Last name به ترتیب نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید. سپس در بخش username، نام کاربری مورد نظر خود را تایپ نمایید تا وضعیت در دسترس بودن آن بررسی شود. توجه داشته باشید که این نام کاربری در ادامه به عنوان آدرس ایمیل شما هم استفاده خواهد شد؛ پس بهتر است در انتخاب آن دقت به خرج دهید.

آموزش ساخت ایمیل یاهو

چگونه ایمیل بسازیم؟

  • ۳. در ادامه باید رمز عبور دلخواه خود را در بخش Password وارد کنید و قسمت پایینی آن، تاریخ تولد خود را مشخص نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید جنسیت خود را هم مشخص کنید. پس از تکمیل تمامی موارد روی کلید Continue کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل برای ثبت نام و استفاده از سایر سرویس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، پس امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است از رمز عبوری مطمئن بهره بگیرید که در آن هیچگونه اطلاعات شخصی (مثل تاریخ تولد یا نام) بکار نرفته باشد تا حدس زدن آن آسان نشود. همچنین در صورت فراموشی رمز عبور، قادر خواهید بود از قابلیت اکانت ریکاوری از طریق شماره همراه خود استفاده کنید؛ اما اگر علاقه‌ای به وارد کردن شماره موبایل واقعی خود ندارید، می‌توانید از شماره‌های مجازی بهره بگیرید.

  • ۴. اکنون باید مالکیت شماره همراه وارد شده از سوی یاهو تایید شود. به همین جهت یک کد تایید برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Call me with a verification code کد مذکور را از طریق تماس تلفنی دریافت نمایید؛ اما اگر می‌خواهید کد با پیامک ارسال شود، تنها کافی است تا روی کلید Text me an Account Key کلیک کنید.

یاهومیل

  • ۵. کد دریافت شده از طریق پیامک یا تماس را درون قسمت مختص به آن وارد نمایید و سپس روی کلید Verify کلیک کنید.

روش ساخت ایمیل با یاهو

چگونه ایمیل بسازیم؟

  • ۶. اکنون پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرایند ساخت حساب کاربری برای شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه تنها لازم است که روی کلید Continue کلیک نمایید.

چگونه ایمیل یاهو بسازیم

  • ۷. پس از اتمام فرایند ثبت‌نام در سرویس ایمیل یاهو، به صفحه اصلی سایت ارجاع داده خواهید شد. برای دسترسی به ایمیل جدید خود روی گزینه Mail در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید یا آدرس mail.yahoo.com را درون آدرس بار مرورگر وارد نمایید.

برای ارسال ایمیل از طریق سرویس یاهو تنها کافی است در صفحه مختص به این سرویس، روی کلید Compose کلیک کنید. همچنین با دانلود اپلیکیشن ایمیل یاهو قادر خواهید بود تا به آسانی در موبایل و تبلت خود به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشید.

سخن آخر 

به گزارش تابناک جوان، ایمیل یکی از ابزار پرکاربردی است که امکان ارسال فایل و پیام های رسمی را ایجاد می کند. در مقاله چگونه ایمیل بسازیم؟ به سوال رایجی پاسخ دادیم که کاربران بسیاری روزانه با آن سروکار دارند. بیشتر افراد ترجیح می دهند از گوگل برای ساخت ایمیل استفاده کنند. در این مقاله ساخت ایمیل در گوگل و یاهو را به همراه تصاویر آن ارائه کردیم.

 

منبع: روزیاتو / دیجیاتو.

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها