۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

چگونه نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ببینیم؟

در ساعات اولیه اعلام نتایج آموزش و پرورش، احتمال دارد در سایت سنجش اختلال هایی دیده شود و داوطلبان نتوانند نتایج آزمون را بلافاصله ببینند.
کد خبر: ۶۷۸۰۰

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را می توانید بعد از اعلام نتایج آزمون مشاهده کنید. در ادامه توضیحاتی در اینباره داده ایم که داوطلبان می توانند مطالعه کنند. هم چنین شما خوانندگان محترم می توانید اخبار جدید استخدامی آموزش و پرورش را در ادامه همین مطلب بخوانید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

چگونه نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ببینیم؟

برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سایت سنجش به آدرس https://www.sanjesh.org مراجعه کنید. سپس از بخش استخدامی دستگاه های اجرایی روی لینک مربوط به مشاهده نتایج آزمون بروید.

نتیجه آزمون آموزگاری آموزش و پرورش

لحظاتی پیش نتایج اولیه آموزگاری اعلام شد. اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک و انجام مصاحبه استخدامی) امروز سه‌شنبه ۳۰ تیرماه در سایت سازمان سنجش منتشر شد. برای مشاهده کارنامه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده کارنامه آموزگاری

چرا سایت سنجش باز نمیشه؟

برخی می‌پرسند، آیا نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شده؟ در ساعات اولیه اعلام نتایج آموزش و پرورش، احتمال دارد در سایت سنجش اختلال هایی دیده شود و داوطلبان نتوانند نتایج آزمون را بلافاصله ببینند. در این صورت پیشنهاد می شود در ساعات خلوت تر به سایت مراجعه کنید.

آمار ثبت نام آموزگاری وزارت آموزش و پرورش

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با فارس، گفت: ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند پایان خواهد یافت.
وی افزود: تا صبح امروز (شانزدهم اسفند) بیش از ۲۸۷ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.
آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه با توجه به آمار شرکت کنندگان حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار شد.

چگونه نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ببینیم؟

مهلت ثبت‌نام آزمون دبیری و هنرآموز تا فردا

ایسنا نوشت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون "دبیری" و "هنرآموز" وزارت آموزش و پرورش از شنبه ۲۷ خرداد آغاز شد و تا چهارشنبه ۳۱ خرداد ادامه دارد. این آزمون پنجشنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود و نتیجه آن تا ۲۶ مرداد اعلام خواهد شد.
طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش می‌تواند به منظور تامین بخشی از نیاز‌های خاص خود در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد، اقدام به جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش کند، اما این امر مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزش در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دو مرحله آزمون یکی برای جذب آموزگار و دیگری جذب دبیر در نظر گرفته شد. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد و آزمون دبیری و هنرآموز نیز ۱۲ مرداد سال‌جاری برگزار می‌شود.

طبق توافق بین سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار نفر جذب شغل دبیری و هنرآموز می‌شوند. بنا بر اعلام علیرضا علی‌خان‌زاده رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور، امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند، زیاد است. شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ‌التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و در واقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.

اعلام سهمیه‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

فارس نوشت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۲۷ خرداد آغاز و تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ادامه خواهد یافت.
براساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز نمره مکتسبه آزمون کتبی حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظین قرآ ن در رشته‌های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی منحصراً در شغل دبیری حکمت و معارف اسلامی لحاظ خواهد شد.
با توجه به جدول شماره (۲) رشته‌های تحصیلی مربوط به گروه معارف اسلامی، چنانچه حافظان قرآن دارای مدرک تحصیلی رشته مزبور باشند از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.
همچنین به استناد قانون اصلاح ماده۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، داوطلبان بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت هستند. اولویت بومی به این شرح اعمال خواهد شد که «نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (%۴۰) برای حیطه عمومی و شصت درصد (%۶۰) برای حیطه اختصاصی و تخصصی) با ضریب «یک و چهاردهم» (۱/۴) محاسبه و ملاک عمل قرار میگیرد.»
براساس قانون حمایت از خانواده و جوان جمعیت به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه میشود. امتیازات مطروحه در بند فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون استخدامی است

جزئیات آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش

محمدمهدی کاظمی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا درباره آزمون استخدامی دبیری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همه استان‌های کشور از شهر تهران و شهرستان‌ها و ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش نیرو جذب خواهند کرد، البته این موضوع در رشته‌های دبیری متناسب با کسری نیروی انسانی در هر منطقه و برای حوزه هنرآموزی هم براساس آمایش سرزمینی که در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای نیازسنجی شده است.

تامین نیرو برای مهرماه با اضافه تدریس نیرو‌های موظفی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود معلم و جذب افراد در این آزمون گفت: تعداد کسری نیروی انسانی بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که جذب می‌شوند، اما بخش عمده مسیر تامین نیروی انسانی به صورت اضافه تدریس نیرو‌های موظف جبران می‌شود.
کاظمی ادامه داد: کمبود نیرو در حوزه هنرآموزان هم با مشارکت دستگاه‌ها، بخش‌ها و کارخانه‌ها نسبت به توسعه هنرستان‌های جوار و وابسته اقدام می‌شود و بخشی از نیروی انسانی هم از این طریق جبران می‌شود، اما این تعداد جذب در آزمون استخدامی نیاز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و دبیری ما را رفع نمی‌کند و بی شک کمبود نیرو خواهیم داشت. وی عنوان کرد: همچنین نیرو‌های قراردادی کارمعین سال گذشته و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان هم برای جبران بخشی از کمبود معلم به‌کارگرفته می‌شوند.

چگونه نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را ببینیم؟

تفاوت آزمون استخدامی امسال با سال‌های گذشته

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تفاوت آزمون استخدامی امسال با سال گذشته که جذب دبیری و آموزگاری باهم انجام می‌شد، اظهار کرد: در این خصوص بحث فرآیند تصویب و صدور مجوز نکاتی را داشته است، از سوی دیگر آزمون تخصصی بود و حجم بالایی داشت و تغییراتی در رشته شغل‌های ابتدایی صورت گرفته بود بنابراین تصمیم بر این شد که به صورت مجزا برای آزمون‌ها برنامه‌ریزی شود.
کاظمی افزود: تغییراتی هم در عناوین آزمون‌ها اتفاق افتاده که هم در آزمون عمومی که شایستگی‌های مد نظر از نظر شایستگی‌های عمومی و تخصصی از نظر معلمی در محتوای آزمون مد نظر قرار گرفته است و از سوی دیگر آزمون تکمیلی هم به گونه‌ای متفاوت انجام می‌شود.
وی یادآورشد: همچنین در آزمون دوره ابتدایی فهم آموزش در آزمون کتبی کمتر بود، اما در آزمون استخدام دبیری به دلیل ماهیت تخصصی بودنش ۶۰ درصد آزمون تخصصی و ۴۰ درصد هم آزمون تکمیلی است که از طریق کانون‌هایی که تشکیل می‌شود و مصاحبه‌های عملی زمینه انتخاب مناسب‌تر را فراهم می‌کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج آزمون و بکارگیری این افراد در کلاس درس خاطرنشان کرد: قرار است که برای مهرماه اعلام نتایج نهایی صورت گیرد و این فرآیند تا پیش از آغاز سال تحصیلی انجام شود، البته در این زمان ممکن است که نتوانیم دوره مهارت‌آموزی را به پایان برسانیم، اما با توجه به اینکه ماهیت شغل دبیری متفاوت با آموزگاری است و دبیران تمام وقت سرکار نیستند، درزمان‌های باقی‌مانده روز می‌توانیم دوره‌های مهارتی مد نظر را در مهرماه برگزار کنیم و یک بخشی را هم بتوانیم با برنامه‌ریزی در شهریور داشته باشیم.

تغییر محتوای منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مهر نوشت: حجت الاسلام حمید نیکزاد در جمع مدیران و رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به تغییرات تحولی در حوزه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور توضیح داد: محتوای منابع آزمون ماده ۲۸ شاهد تغییراتی خواهد بود. همچنین باید در انتخاب مصاحبه گران به متغیر‌هایی مثل تخصص و تعهد عملکردی دقت کرد. چرا که گزینش و انتخاب بهترین افراد برای حرفه معلمی امری مهم و ضروری است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: شبکه سازی در حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باید به صورت ویژه مورد توجه متولیان حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

گردآوری: تابناک جوان

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها