۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

آمیتاب باچان وارد عرصه هوش مصنوعی مولد شد

آمیتاب باچان وارد عرصه هوش مصنوعی مولد شد
آمیتاب باچان گفت: من شیفته مسیری هستم که فن‌آوری در حال تکامل دارد طی می‌کند و شیفته سرعتی که نوآوری‌های جدید در سرتاسر جهان در حال ظهور هستند.
کد خبر: ۶۷۸۵۴

آمیتاب باچان اسطوره سینمای هند، از امکانات هوش‌مصنوعی مولد استفاده می‌کند تا با هوادارانش تعامل بیشتر داشته باشد.

باچان درباره همکاری با استودیو دیجیتال آیکنز گفت: من شیفته مسیری هستم که فن‌آوری در حال تکامل دارد طی می‌کند و شیفته سرعتی که نوآوری‌های جدید در سرتاسر جهان در حال ظهور هستند. یکی از آن‌ها هوش‌مصنوعی مولد است و من خوشحالم که بخشی از چنین دنیای شگفت‌انگیز آینده‌نگرانه‌ای از هوش مصنوعی مولد هستم و بنابراین با ایکنز همکاری کرده‌ام. ما با هم وارد این دنیای فراجهانی جدید خواهیم شد.

استودیو دیجیتال آیکنز با باچان کار می‌کند تا ویژگی‌های نمادین او را به تصویر بکشد و از این طریق تجربه‌ای جدید را برای طرفداران وی در سراسر جهان فراهم کند. هنگامی که این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ محقق شود، علاقه‌مندان در هند می‌توانند با باچان در مکان‌های مختلف تعامل داشته باشند.

هوش مصنوعی مولد نوعی از سیستم هوش مصنوعی است که قادر به تولید متن، تصاویر یا رسانه‌های دیگر است.

چشم‌انداز اعلام شده آیکنز که در حال حاضر با ویژگی‌های گرافیک هندی کار می‌کند، هم‌آمیزی فناوری‌های پیشرفته و نمادهای فرهنگی برای ایجاد عصر جدیدی از سرگرمی‌های تعاملی است.

بیشتر بخوانید:

ایرانی ها چگونه از هوش مصنوعی سوال کنند؟
چطوری از هوش مصنوعی سوال بپرسیم؟ اتصال به ChatGPT
مخترعی که عاشق هوش مصنوعی خود شد



ابیناو ورما کالیدیندی بنیانگذار این شرکت گفت: این روزی مهم برای آیکنز است زیرا نام ما از آمیتاب باچان گرفته شده که اکنون به ما پیوسته است. ما با هم از قدرت هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تجربیات همه جانبه‌ای که از مرزهای فیزیکی فراتر می‌روند، استفاده خواهیم کرد. با فن‌آوری پیشرفته ما، طرفداران این فرصت را خواهند داشت تا با بازیگر مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. چه کسی می‌داند شاید حتی بتوانید با آمیت جی [باچان] در شهر خودتان سلفی بگیرید.

آیکنز چند سرمایه‌گذار دارد که «ویلیج گلوبال» با حمایت مارک زاکربرگ، جف بزوس، بیل گیتس و رید هافمن از جمله آنهاست.

هوشی بدون تعریف دقیق

هنوز تعریف دقیقی برای هوش مصنوعی که مورد توافق دانشمندان این علم باشد ارائه نشده‌است و این به هیچ وجه مایهٔ تعجب نیست. چرا که مقولهٔ مادر و اساسی‌تر از آن، یعنی خود هوش هم هنوز به‌طور همه‌جانبه و فراگیر تن به تعریف نداده‌است. در واقع می‌توان نسل‌هایی از دانشمندان را سراغ گرفت که تمام دوران زندگی خود را صرف مطالعه و تلاش در راه یافتن جوابی به این سؤال عمده نموده‌اند که: هوش چیست؟

اما اکثر تعریف‌هایی که در این زمینه ارائه شده‌اند بر پایه یکی از ۴ باور زیر قرار می‌گیرند:

  1. سامانه‌هایی که به‌طور منطقی فکر می‌کنند
  2. سامانه‌هایی که به‌طور منطقی عمل می‌کنند
  3. سامانه‌هایی که مانند انسان فکر می‌کنند
  4. سامانه‌هایی که مانند انسان عمل می‌کنند

شاید بتوان هوش مصنوعی را این‌گونه توصیف کرد: «هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه رایانه‌ها را می‌توان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسان‌ها آن‌ها را صحیح یا بهتر انجام می‌دهند». هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان می‌دهد یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته می‌شود. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی آن را «دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند» تعریف کرده‌اند. یک عامل هوشمند، ساماندهی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را بالا می‌برد.

اینکه هوش مصنوعی چیست و چه تعریفی می‌توان از آن بیان نمود؟ مبحثی است که تاکنون دانشمندان به یک تعریف جامع در آن نرسیده‌اند و هریک تعریفی را ارائه نموده‌اند که در زیر نمونه‌ای از این تعاریف آمده‌است.

گزارش خطا
تازه ها