۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

اهمیت و کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها

کد خبر: ۶۷۹۵۰

مهمترین  سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم از ترکیبات اکسید سدیم و سیلیس تهیه می شود و به شیشه مایع معروف است. مهمترین کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها می باشد و ویژگیهای بی نظیری به آنها می دهد. سیلیکات سدیم محلول در آب است و محلول قلیایی را تولید میکند. این محلول قلیایی با ترکیب شدن با آب و گرمایش تحت فشار به شکل پودر بی رنگ و یا به شکل مایع تبدیل می شوند. همانطور که گفته شد کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها باعث ایجاد  ویژگی‌های بی‌نظیری در آن ها می شود. یکی از فوایدی که کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها دارد این است که شوینده کمترین آسیب را به اجزای فلزی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی می رساند. سیلیکات سدیم در تولید محصولات شوینده بر پایه فسفات نیز نقش دارد. سیلیکات سدیم برای تولید تمامی ترکیبات شوینده به عنوان یک ماده معدنی اولیه است و نقش بسیاری در تولیدات شوینده ها دارد.

 سیلیکات سدیم علاوه بر شوینده در تولید محصولات آرایشی و مراقبتی نقش دارد. در تولیدات رنگ مو، لوازم آرایش چشم و کرمهای ضد چروک از سیلیکات سدیم استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها ساخت خمیر دندان است. سیلیکات سدیم رسوب شده برای ایجاد ضخامت مناسب و رنگ به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود و علاوه بر آن باعث ایجاد طول عمر مفید برای خمیر دندان میشود. در حال حاضر ترکیب معدنی سیلیکات سدیم در تولیدات مواد شوینده استفاده می شود. سیلیکات سدیم باعث جلوگیری از خوردگی در مخازن صنعت می شود و محیط اسیدی را از بین میبرد.

سیلیکات سدیم در شوینده

 

اجزای سازنده مواد شوینده

 یکی از اجزای سازنده انواع صابون ها سیلیکات سدیم ها هستند. برای تولید انواع مایع لباسشویی و مایع ظرفشویی از سیلیکات سدیم ها استفاده میشود؛ زیرا ترکیب شیمیایی آن چربی ها و آلودگی ها را از بین میبرد. سیلیکات سدیم مانع از خوردگی لباسشویی و سینک ظرفشویی میشود. ترکیبات سیلیکات سدیم سختی آب را کاهش می‌دهد. این امر از طریق کاهش کلسیم و منیزیم انجام می شود. علاوه بر سیلیکات سدیم سایر مواد دیگر مانند سورفکتانت و زئولیت در تولید مواد شوینده به کار میرود. امروزه با کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها و صابون این مواد به وجهه های بهتری تبدیل شده اند. ترکیبات اصلی صابون ها اسیدهای چرب و افزودنی هایی شامل سیلیکات و هیدروکسید ها هستند. وجود سیلیکات سدیم در صابون باعث استحکام این محصول خواهد شد.

 با افزایش این ماده در فرمول ساخت صابون می توان برای خنثی کردن محلول اسیدهای چرب و ترکیبات قلیایی بستر مناسبی را ایجاد کرد. هنگام عبور آب از چرخه تصفیه ممکن است یون های فلزی که کلسیم و آهن هستند را جذب کند. به همین دلیل از سیلیکات سدیم در شوینده ها استفاده میکنند و شوینده ها باعث نرم شدن آب سخت میشوند. بنابراین سیلیکات سدیم ها از شوینده ها ترکیبات مناسبی می سازند که قدرت پاک­کنندگی و ضد عفونی کنندگی بالایی دارد. سیلیکات گستر اصفهان شرکت تولید سیلیکات سدیم های مایع، جامد و پودری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و ماشین آلات صنعتی مدرن می‌باشد.

https://silicategostar.com/

تولید سیلیکات سدیم

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها