۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۳

مهدی طارمی در کدام تیم است و به کجا می رود؟

مهدی طارمی روند رو به رشدی داشته و فصل اخیر را هم به بهترین شکل ممکن تمام کرده، حالا مورد توجه باشگاه‌های مختلف اروپایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

قصد داریم به موقعیت مهدی طارمی بپردازیم اینکه مهدی طارمی در کدام تیم است؟ پیشنهاد‌های جدید مهدی طارمی از سوی کدام باشگاه ها است؟ و در نهایت مهدی طارمی به کدام تیم می رود؟

مهدی طارمی در کدام تیم است؟

مهدی طارمی هم اکنون در تیم پورتو است. طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد و در فصل ۹۶–۱۳۹۵ بهترین بازیکن لیگ برتر ایران نیز شناخته شد. او در ادامه با انتقال به باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال، برای هرکدام یک فصل بازی کرد و در ریو آوه در فصل ۲۰–۲۰۱۹ به صورت مشترک (با پیزی و کارلوس وینیسیوس) با زدن ۱۸ گل، آقای گل لیگ برتر پرتغال شد. طارمی پس از آن به باشگاه پورتو رفت و در سال ۲۰۲۱ گل او در لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ مقابل چلسی نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا شد.

پیشنهاد‌های جدید مهدی طارمی

مهدی طارمی طی سه سال حضور در پورتو و روند رو به رشدی که داشته و فصل اخیر را هم به بهترین شکل ممکن تمام کرده، حالا مورد توجه باشگاه‌های مختلف اروپایی قرار گرفته که جدی‌ترین آن به تیم‌های ترکیه‌ای مرتبط می‌شود.
همزمان با روز‌های گرم بازار نقل‌وانتقالات تابستانی، تیم‌هایی اروپایی در پی بازیکنان مدنظر خود هستند و خبر‌های زیادی در این خصوص منتشر می‌شود. «اکرم کونور» خبرنگار رسانه‌های بین‌المللی نظیر اوجوگو و گل امروز (شنبه) خبر داده تیم‌های وستهام یونایتد و اورتون انگلیس و همچنین میلان علاقه‌مند به جذب «مهدی طارمی» مهاجم ملی‌پوش ایرانی تیم پورتو هستند.
طارمی پیش از این پیشنهاد اورتون را تایید کرده بود و حالا تیم لندنی وستهام نیز برای رقابت بر سر به خدمت گرفتن مهاجم گلزن تیم پورتو وارد میدان شده است.

مهدی طارمی در کدام تیم است و به کجا می رود؟

مهدی طارمی به کدام تیم می‌رود؟

بدون شک مهدی طارمی پرخبرترین تابستان دوران حرفه‌ای خود را تجربه کرد. مهاجم ایرانی پورتو با سیلی از پیشنهادات گوناگون و متنوع از سوی باشگاه‌های مطرح اروپایی مواجه شد و ماه‌هاست که نام او را در میان خبر‌های مختلف خبرنگاران و رسانه‌های مطرح اروپایی می‌شنویم.

از تیم های ترکیه ای تا میلان و منچستر

تیم‌های لیگ ترکیه و فنرباغچه از جمله نخستین باشگاه‌هایی هستند که خواستار جذب طارمی شده بودند. اما رفته رفته نام مهاجم ایرانی به باشگاه‌های مطرحی لینک شد که میلان و منچستر یونایتد از جمله این تیم‌ها هستند.
در این میان، پیشنهاد روسونری برای به خدمت گرفتن طارمی جدی‌تر بود و آن‌ها حتی پیغام‌های اولیه را برای آغاز مذاکرات به صورت جدی، به باشگاه پرتغالی ارسال کردند، اما خواسته‌های غیرمنطقی پورتو و درخواست ۳۰ میلیون یورو برای صدور مجوز جدایی مهاجم ایرانی، منجر به عقب‌نشینی آن‌ها شد و میلان در نهایت ساموئل چوکووئزه را از ویارئال به خدمت گرفت.

دیگر تیم شهر میلان یعنی اینتر هم برای جذب طارمی دست به کار شد، اما آن‌ها نیز با همان پاسخی روبرو شدند که از سوی مقامات پورتو به روسونری ابلاغ شده بود. قیمت بالایی که اژد‌ها برای مهدی می‌خواست سبب شد تا نراتزوری به دنبال مارکو آرناتوویچ برود و این مهاجم که ۳ سال از طارمی بزرگ‌تر است را جذب کند.
جدایی هری کین از تاتنهام و پیوستن این بازیکن به بایرن مونیخ نیز سبب شد تا نام پسر بوشهری یک بار دیگر با این تیم انگلیسی پیوند بخورد. باشگاهی که ۲ سال قبل نیز نیم‌نگاهی به طارمی داشت، اما در نهایت صحبت‌های جدی بین این باشگاه و پورتو صورت نگرفت.
تغییر قوانین سری آ درخصوص بازیکنان خارج از اتحادیه اروپا سبب شد تا میلان یک سهمیه دیگر برای جذب بازیکن غیراروپایی داشته باشد و آنگونه که در روز‌های اخیر رسانه‌های ایتالیا عنوان کرده‌اند، روسونری باز هم نام طارمی را به لیست بازیکنان موردنظرش اضافه کرده است، اما در نهایت به نظر می‌رسد که شاهد جدایی بازیکن بوشهری حداقل در این پنجره تابستانی نخواهیم بود.


بیشتر بخوانید: 


 

مهدی طارمی زیر ذره‌بین نمایندگان منچستریونایتد

تیم فوتبال پورتو یک‌شنبه شب در حالی که مهدی طارمی را ۷۵ دقیقه در ترکیب داشت، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر پرتغال موفق شد به لطف گل دقیقه ۱۰+۹۰ ایوان مارکانو با نتیجه ۲ بر یک میهمانش فارنزه را از پیش رو بردارد و دومین برد متوالی خود در فصل جدید این رقابت‌ها را کسب کند. حالا روزنامه پرتغالی «اُ ژوگو» خبر می‌دهد که نمایندگان باشگاه منچستریونایتد در این دیدار روی سکو‌های ورزشگاه دراگائو حضور داشته‌اند و این بازی را از نزدیک دیده‌اند.
در گزارش این رسانه پرتغالی آمده است؛ مشخص نیست که آیا نمایندگان باشگاه منچستریونایتد در این بازی اهداف خاصی را زیرنظر داشته‌اند یا خیر، اما آن‌ها در این بازی تنها نبوده‌اند و نمایندگان باشگاه‌های پاری‌سن‌ژرمن، واتفورد، ایبار و بولونیا نیز روی سکو‌های ورزشگاه دراگائو حضور داشته‌اند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند. همچنین تشخیص اینکه آیا منچستریونایتد بازیکنان مدنظرش را برای پنجره نقل‌وانتقالات بعدی زیرنظر گرفته، یا اینکه آن‌ها هنوز هم به دنبال تقویت احتمالی تیم تحت‌هدایت اریک تنهاخ پیش از بسته شدن پنجره تابستانی هستند، دشوار است.
نام باشگاه منچستریونایتد در چند ماه گذشته با نام مهاجم پورتو مرتبط بوده است و آن مهدی طارمی است. در واقع انتظار می‌رفت این مهاجم ایرانی در این تابستان پورتو را ترک کند، اما تاکنون هیچ‌یک از مشتری‌های وی حاضر به پرداخت رقم درخواستی ۳۰ میلیون یورویی این باشگاه پرتغالی نشده‌اند. از آنجایی که به نظر می‌رسد منچستریونایتد باید خط حمله خود را تقویت کند، شاید آن‌ها همچنان طارمی ۳۱ ساله را زیرنظر دارند. او هدف آشکار نمایندگان باشگاه‌هایی است که برای تماشای بازی پورتو با فارنزه به پرتغال سفر کرده بودند.

مهدی طارمی در پورتو میماند؟

طبق اطلاعات به دست آمده، مهدی طارمی در گفتگو با برخی از دوستان رسانه‌ای و موثق خود در ایران، صراحتا از ادامه همکاری با پورتو خبر داده تا بدین صورت مشخص شود که مهاجم بوشهری حداقل در پنجره تابستانی تمایلی به جدایی از تیمش ندارد و او را در این فصل نیز با لباس آبی و سفید اژد‌ها خواهیم دید.
طارمی که در آخرین سال قراردادش با پورتو به سر می‌برد، تمایل زیادی داشت تا بتواند از آخرین شانس خود برای حضور در یک تیم بزرگ و ترجیحا لیگ برتری استفاده کند، ولی اوضاع به کام او پیش نرفت و زیاده‌خواهی مدیران اژد‌ها باعث شده تا مهدی نتواند از پیشنهادات بزرگ تابستانی خود استفاده ببرد و امسال نیز برای آبی و سفید‌ها به میدان برود.
مهدی طارمی پس از کسب موفقیت همراه پورتو در جام حذفی پرتغال، در جشن قهرمانی تیمش عنوان کرد: «می‌خواهم از همه هواداران تشکر کنم. ما نگرش بسیار خوبی نشان دادیم و هرگز تسلیم نشدیم. بازی سختی مقابل براگا بود، اما با حمایت هواداران که پشتیبانی باورنکردنی داشتند، موفق شدیم به برتری برسیم.»
او در واکنش به سوال مهم درباره قطع همکاری با پورتو و انتقال به یک باشگاه دیگر در نقل و انتقالات تابستانی، پاسخ کوتاه و جالب توجهی داد: «خروج؟ من هنوز با پورتو قرارداد دارم و در اینجا هستم.»
با توجه به شرایط خوبی که مهدی طارمی طی سه سال حضور در پورتو داشته، بعید نیست فصل آینده نیز برای تداوم درخشش و کسب افتخارات بیشتر، دوباره همین باشگاه را انتخاب کند و در سطح بالای فنی بماند.

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی، مهاجم سابق تیم پرسپولیس، ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در محله صیادان شغاب بوشهر متولد شد. پدر او، علیرضا طارمی، به طور حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد و از پیشکسوتان صاحب نام فوتبال بوشهر است. علیرضا طارمی، ملقب به علیشاه، سابقه کاپیتانی در تیم پاس بوشهر را در کارنامه خود دارد.
او یک برادر و یک خواهر دارد. طارمی از ۶ سالگی به مدرسه فوتبال رفت و از ۱۰ سالگی با تیم نوجوانان برق فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد. طارمی سابقه بازی در تیم‌های برق بوشهر، حیات بوشهر، ایران جوان و شاهین بوشهر را در کارنامه خود دارد. تحصیلات مهدی طارمی تا دیپلم ادامه یافت.

مهدی طارمی در کدام تیم است و به کجا می رود؟

مهدی طارمی و پرسپولیس

طارمی در سال ۹۳ که پرسپولیس تحت سرمربیگری علی دایی بود به این تیم پیوست و قرار داد ۲ ساله خود را سفید امضا کرد، نخستین درخشش مهدی طارمی در پرسپولیس در دربی هفتاد و نهم بود که در آن پرسپولیس با نتیجه ۲–۱ به پیروزی رسید. طارمی در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به‌عنوان یک بازیکن تعویضی نقش مؤثری در گل اول داشت و با پاس حساب‌شده او محمد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

درخشش مهدی طارمی

محبوبیت طارمی میان پرسپولیسی‌ها از زمان چیپ منجر به گل او از روی نقطه پنالتی در بازی مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ است. وی در دربی هشتاد و سوم در لیگ برتر پانزدهم ۲ گل از ۴ گل پرسپولس را به ثمر رساند. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۵ در حالی که با پرسپولیس تهران به توافق رسیده بود به ترکیه رفت و با تیم ریزه اسپور ترکیه قرارداد بست. یک ماه نشده پشیمان شد و به پرسپولیس بازگشت. طارمی در لیگ برتر پانزدهم و شانزدهم عنوان آقای گل لیگ را از آن خود کرد. او همچنین جایزه برترین بازیکن فصل ۹۵–۹۶ را گرفت و آن را به حرم امام رضا تقدیم کرد. مهدی طارمی در لیگ شانزدهم برترین مهاجم فصل نیز شد.

مهدی طارمی در تیم ملی

مهدی طارمی برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ و در زمان کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد و در کنار سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن آن بازی انتخاب شد.
طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز با یک پاس گل برای آندرانیک تیموریان و همچنین زدن گل سوم برای ایران درخشید، مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود.

او در ۱۸ بازی ملی خود ۹ گل به ثمر رسانده که در دوره مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گل‌هایش به چین و قطر برای ایران ۳ امتیازی بوده و از این نظر نقش حیاتی در موفقیت تیم کی‌روش داشته است. وی در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار داشت و در تمام مسابقات به میدان رفت، این بازیکن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت و در مجموع این مسابقات با زدن ۳ گل عملکرد خوبی از خود نشان داد.

مهدی طارمی در کدام تیم است و به کجا می رود؟

افتخارات مهدی طارمی

افتخارات فردی طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس تهران:

  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • پدیده جوان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ از نگاه کانون مربیان فوتبال ایران
  • بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • بازیکن سال فوتبال ایران در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵

افتخارات باشگاهی طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس تهران:

  • نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

 

گردآوری: تابناک جوان

منابع: همشهری آنلاین / ویکی پدیا / ورزش سه / فارس / خبر ورزشی / ایمنا

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
نظرات مخاطبان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
حسادت در تابناک و کلیه گزارشات موج می زند چرا میخواهید طارمی را خراب کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ده سالگی تیم جوانان ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گزارش خطا
تازه ها