۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

حکایت اشک و لبخند زائران در موکب بازی

حکایت اشک و لبخند زائران در موکب بازی
در ایام اربعین حسینی در میان شور و شعور بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در کربلای معلی، در نزدیکی مرکز گمشدگان حرم مطهر حسینی، همکاران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای موکبی راه‌اندازی کرده‌اند تا خدمتی اندک به زائران کودک و نوجوان امام حسین (ع) انجام دهند و بازتاب دهنده‌ ارادت و اخلاص صنعت بازی‌سازی ایران به ساحت اهل‌بیت (ع) باشند.
کد خبر: ۶۸۸۸۳

در این موکب زائران نوجوان اربعین مهمان لحظاتی هستند که در قالب سرگرمی و بازی، روایتی از زندگی، سیره و معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) را بیاموزند و با تاریخ اسلام آشنا شوند.
این موکب اما کار مهم دیگری هم دارد. در ازدحام و شلوغی‌های حرم هستند کودکان و نوجوانانی که از خانواده جدا می‌افتند و برای یافتن عزیزان خود بی‌قرارند. 
در این لحظات پراضطراب اما با راهنمایی خادمین حرم به موکب بازی‌ها می‌آیند تا برای لحظاتی با استفاده از امکانات موکب اضطراب و ترس تنهایی را فراموش کنند و خادمین بتوانند در آرامش بیشتر به دنبال عزیزان آنها بگردند. اشک و ترس این نوجوانان گمشده، در این لحظه در اندک زمانی تبدیل به شادی و آرامش می‌شود و اندکی بعد با یافتن والدین، موکب پر از عطر صلوات و دعا می‌گردد.
شهد شیرین زیارت و خدمت و آرامش نوجوانان حرم، به کام خدمتگزاران سیدالشهدا (ع) در موکب بازی‌های رایانه‌ای در ملکوت پیاده روی اربعین، بالاترین لذت و اجر این اهتمام و تلاش است.

 

پی نوشت:

لابد شما هم مثل من خیلی وقت‌ها وسط هیات، مسجد، دسته و بسیاری از مناسک مذهبی خانواده‌هایی را دیده اید که همراه #کودکان به مراسم می‌آیند و وسط منبر و روضه سر کودکشان را با موبایل گرم می‌کنند.شاید در جواب من بگویید:خیلی وقت‌ها بزرگترها را هم دیدیم که این‌کار را انجام می‌دهند.اما به نظر من بچه ها حتی اگر موقعی که از مناسکی سر در نمی آوردند در فضای مقدس سرگرمی‌شان را داشته باشند؛ باز هم ارزشش را دارد که بیایند.
یادم هست اولین بار در مراسم مجموعه سرچشمه بود که مکانی برای #بازی کودکان در زمان مراسم ملاحظه کردم. کودکان به ویژه در زمان روضه های طولانی نوقع اشک ریختن پدران و مادران شان متحیر و گاهی ترسان می شدند. مهد_کودک_هیات باعث می شد؛ هم بچه ها بتوانند با خاطره خوش از مراسم دینی خارج شوند و هم والدین بتوانند یک دل سیر عزاداری کنند.
ایده موکب بازی که امسال دومین دوره آن هم در مرکز مفقودین #حرم_امام_حسین ع در #کربلا اجرا شد نیز دارای همین ایده مرکزی بود.البته به توافق مشترک عتبه_الحسینیه_المقدسه و بنیاد_ملی_بازیهای_رایانه_ای یک کار خیر هم به ایده موکب بازی اضافه شد و آن اینکه بچه‌های گمشده که اضطراب بیشتری دارند؛ مورد توجه بیشتری قرار بگیرند تا خادمان مرکز مفقودین بتوانند با فراغ بال بیشتر، به جستجوی همراهان این عزیزان بپردازند.
به نطر می‌رسد این سهم بسیار اندک بود اما حتما می‌تواند یک مدل سازی برای کسانی باشد که به فکر یک اثر خوب فرهنگی در راهپیمایی_اربعین در جای جای مشایه باشند.
توجه به #زائران کودک و نوجوان صدقه جاریه عشق به اهلبیت در تمامی زمانها و مکان است.به امید روزی که همه مواکب در کنار تامین آب و نان زیارت به این مساله مهم و سایر ابعاد فرهنگی رسانه ای #اربعین هم فکر نمایند.

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها