۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳

سردار آزمون در کدام تیم است؟

سردار آزمون بازیکن فوتبال ایران به تازگی به تیم جدیدی پیوسته است. سردار آزمون در باشگاه جدیدش در کنار بازیکنان خوبی قرار گرفته است. باشگاهی که اسطوره‌های زیادی در طول تاریخ داشته است.
کد خبر: ۶۹۲۷۶

یکی از سوالات رایج هواداران چهره های فوتبالی درباره تیم باشگاهی آن ها است؛ مثلا سردار آزمون در کدام تیم است؟ نام سردار آزمون این روزها با اسم باشگاه جدیدش در اخبار شنیده می شود. جدیدترین رویداد زندگی آزمون پدر شدنش است که به تازگی خبر تولد دخترش در رسانه ها منتشر شد.

سردار آزمون در کدام تیم است؟

سردار آزمون بازیکن فوتبال اهل ایران است که هم اکنون (مهر ۱۴۰۲) برای باشگاه رم بازی می‌کند. این باشگاه با نام آس رم هم معروف است.

سردار آزمون در کدام تیم است؟

معرفی تیم رم سردار آزمون

به گزارش طرفداری، جولای ۱۹۲۷ بود که باشگاه رم پایه گذاری شد. باشگاهی از جنس اسطوره‌های گلادیاتور وار. از جنس غرور و رمانتیسم، همراه با شور و هیجان و تعهد. سه باشگاه فیورتیتودو پرو روما، فوتبال کلاب دی روما و آلبا آئوداچه باهم ادغام شدند و آ اس رم را به وجود آوردند تا در مقابل تیم‌های شمال ایتالیا بایستد. فرانچسکو توتی ستاره سال‌های اخیر باشگاه رم ایتالیا به شمار می‌رود، اما پیش از او نیز بازیکنانی بودند که به نوعی اسطوره بودند. باشگاه رم با نام‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای عجین شده است.

۲۰- رودی فولر

از معدود آلمانی‌های محبوب رمی ها. رودولف فولر که همه فوتبالدوستان او را به عنوان «رودی فولر» می‌شناسند، تا اواسط دهه ۹۰ میلادی جزو مهاجمان موفق و درخشان فوتبال در آلمان بود.

۱۹- آلسیدس جیجیا

جیجیا، مردی که با زدن گل دوم اروگوئه به برزیل در فینال معروف ۱۹۵۰ فاجعه ماراکانا را رقم زد. گل او باعث شد تا باربوسای دروازه بان، تا ۵۰ سال طرد شود وتا به مرز جنون برسد و حتی عوض کردن شهر محل زندگی هم کمکی به او نکرد. این وینگر اروگئه‌ای که بعد‌ها ملیتش را به ایتالیایی تغییر داد، در سال ۱۹۵۳، سه سال بعد از فینال ماراکانا، به رم پیوست.


بیشتر بخوانید: 


۱۸- دامیانو توماسی

بازیکنن خوش قیافه و محجوب رم. او ۳۵۱ بار برای رم به میدان رفت و ۲۱ بار گلزنی کرد.

۱۷- آمادئو آمادی

آمادئو آمادی، اسطوره رم که در سال ۱۹۳۷ با ۱۵ سال و ۲۸۰ روز سن، به جوانترین بازیکن در تاریخ سری آ بدل شد. آمادی در مجموع ۱۱ سال در دو مقطع برای رم بازی کرد.

۱۶- وینسنت کاندلا

یکی از بازیکنانی که برای بسیاری از هواداران رم، نوستالژیک است. کاندلا ۸ سال (از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵) برای رم بازی کرد.

۱۵- فرانکو تانکردی

فرانکو تانکردی در بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۷۷ در رم بازی کرد. به عنوان د‌ر‌وازه‌بان در فصل ۸۳ – ۱۹۸۲ فاتح سری A شد و در سال‌های ۸۶ و ۸۴، ۸۱ و ۱۹۸۰ قهرمان جام حذفی شد.

۱۴- فولویو برناردینی

فولویو برناردینی یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه آ. اس رم که ۱۳ ژانویه ۱۹۸۴ در سن ۷۸ سالگی در گذشت. نام مستعار او فوفو بود که طرفداران به او لقب دادند. او دکترای اقتصاد داشت.

۱۳- کافو

کافو، مدافع راستی بود که تلاش و کار نسل‌های قبل از خود را در این راه، به اوج خود رساند و به نوعی، تعریفی جدید و متفاوت از یک مدافع راست ارائه داد. او مربیان را مجبور کرد تا در استراتژی خود، بازنگری کنند و به مدافعان کناری، آزادی عمل بیشتر و اجازه هجوم بیشتری دهند.

۱۲- پائولو روبرتو فالکائو

معمارِ جالوروسی قدرتمند در دهه ۸۰، کسی نبود جز پائولو روبرتو فالکائو. نابغه برزیلی که در ۱۹۸۰ به جمع گرگ‌ها پیوست و خیلی سریع با تیم هماهنگ شد.

۱۱- سرجیو سانتارینی

سرخیو سانتارینی، سه بار قهرمان کوپا ایتالیا با جالوروسی شد و بیش از یک دهه نماینده این باشگاه بود. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۱ در رم حضور داشت.

۱۰- سباستیانو نلا

۲۸۱ بازی برای رم و ۵بازی برای ایتالیا در پرونده‌ی مرد چپ پای سابق رم دیده می‌شود.

۹- روبرتو پروزو

۶ بازی ملی برای اتزوری، ۱۰۶ گل برای رم (رکوردار سابق گلزنی برای رم) و ۲۴۰ بازی برای گرگ‌ها وی را اسطوره کرده است.

۸- آگوستینو دی بارتولومی

وی نیز از دیگر اسطوره‌های جالاروسی است که در سال ۸۳ اسکودتو را کسب کرد.

۷- گویدو ماستی

رم هیچگاه واقعاً دروازه بانی در سطح جهانی نداشته است، بنابراین بهترین انتخابی که می‌توانیم از میان مازتی و فرانکو تانکردی داشته باشیم، مازتی است که عنوان بهترین دروازه بان را در رقابت‌های سری A در سال ۱۹۸۳ از آن خود کرد.

۶- دنیله ده روسی

در اکتبر ۲۰۰۱ در سن ۱۸ سالگی سریعا توسط هواداران لقب ‘Capitan futuro’ (کاپیتان آینده) را دریافت کرد، که پیش بینی هواداران از کاپیتان آینده باشگاه پس از بازنشستگی کاپیتان توتی بود.

۵- آلدایر

اسطوره‌ی محبوب و برزیلی رم حدود ۳۰۰ بازی در لیگ انجام داد.

۴- جیاکومو لوزی

کوتاه قد، با هوش و توانایی بازیخوانی و انجام حرکات صحیح. یکی از اولین قهرمانان رم لوزی بود.

۳- برونو کونتی

یکی از بزرگترین موفقیت‌های نیلس لیدهولم معرفی وینگری با استعداد به فوتبال ایتالیا به نام برونو کونتی بود. بی شک یکی از بهترین هافبک‌ها در طول تاریخ فوتبال ایتالیا برونو کونتی است.

۲- جوزپه جیانینی

سبک بازی او ناب بود. همیشه با سری بالا بازی می‌کرد. او به خوبی شرایط زمین را تغییر می‌داد.

۱- فرانچسکو توتی

“پادشاه رم”، او روح رم بود، قهرمانی که هر هفته به زمین می‌رفت و افتخار تمام آن‌هایی بود که نامش را فریاد می‌زدند. او می‌توانست خود را در میان بهترین جایزه‌های فردی غرق کند، اما ترجیح داد پادشاه رم باشد، ” آدم خانواده فقیرش رو رها نمیکنه تا با پولدار‌ها زندگی کنه. ”، این تنها جمله فرانچسکو بود در جواب خبرنگاری که به دنبال دلیل وفاداری توتی به رم می‌گشت.

لباس اسطوره‌های رم بر دستان دستکش پوش سردار آزمون

سردار آزمون پس از پیوستن برای فصل پیش رو به آ اس رم پیراهن شماره ۱۷ را بر تن کرد تا نشان دهد دوست دارد مسیر ستاره‌های فوتبال ایتالیا را در جالوروسی طی کند. فرانچسکو توتی و دامیانو توماسی دو تن از معروف‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا هستند که در رم پیراهن شماره ۱۷ را بر تن داشتند.

البته توتی در ادامه پیراهن شماره ۱۰ را به عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ بر تن کرد. باشگاه رم پیراهن این دو بازیکن را که در موزه نگه داشته بود به سردار داد تا مهاجم تیم ملی ایران با آن‌ها عکس یادگاری بگیرد.

سردار هنگام در دست گرفتن این پیراهن‌ها دستکش بر دست داشت چرا که جزو موزه باشگاه رم بود و نباید آسیبی به پیراهن‌ها وارد می‌شد.

سردار آزمون در کدام تیم است؟

سردار آزمون در کدام تیم است؟

بیوگرافی سردار آزمون

  • نام و نام خانوادگی: سردار آزمون
  • تاریخ تولد سردار آزمون: ۱۱ دی ۱۳۷۳
  • محل تولد: گنبد کاووس – ایران
  • قد سردار آزمون: ۱۸۶ سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل

سردار آزمون در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است.

پلازا نوشت: سردار آزمون در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۷۳ در شهر گنبد کاووس به دنیا آمد. پدر سردار آزمون، خلیل آزمون، بازیکن سابق والیبال بود. آزمون از اقوام ترکمن ایران است او تحصیلات دبستان خود را در سیرجان و مقطع راهنمایی خود را در کرمان به پایان رساند.

شروع فعالیت فوتبال

با توجه به اظهارات سردار آزمون، ورود او به عرصه فوتبال در سن ۹ سالگی در هنگام سفر خانوادگی به ترکمنستان آغاز شد. او در ابتدا به عنوان بازیکن تیم عقاب گنبد در یک باشگاه فوتبال شروع به بازی کرد. همچنین در دوران نوجوانی، سردار آزمون علاوه بر فوتبال، به عنوان بازیکن والیبال نیز فعالیت داشت و به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران دعوت شد. پس از چند سال بازی برای تیم عقاب، او به تیم شموشک گرگان پیوست و سپس به تیم اتکا گرگان در لیگ دسته یک فوتبال ایران ملحق شد.

سردار آزمون در کدام تیم است؟

سردار آزمون در سپاهان و درخشش در اروپا

سردار آزمون پس از پیوستن به تیم جوانان سپاهان، در سن ۱۷ سالگی به روبین کازان روسیه انتقال یافت و به عنوان جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران شناخته شد. او در تیم بزرگسالان روبین کازان بازی کرده و در دیدار برگشت لیگ اروپا مقابل تیم مولده، اولین گل خود را به ثمر رساند. در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان، سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل زد.

حضور در باشگاه‌های خارج از ایران

وی در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به شکل قرضی به روستوف پیوست. سردار آزمون، بازیکن فوتبال ایرانی، در تیم روستوف به موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا رسید و در برابر تیم‌های بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کرد. سپس در سال ۱۳۹۶ به تیم روبین کازان پیوست و در ۴۰ بازی ۹ گل زد. در فصل زمستان ۹۷ به تیم زنیت سن پترزبورگ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی پیوست و به عنوان دومین بازیکن گرانقیمت فوتبال ایران شناخته شد.

آزمون در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نیز نمایش‌هایی برجسته ارائه داد و سپس به تیم زنیت پیوست. او در لیگ اروپا با زدن ۲ گل در مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. همچنین در تیم زنیت، در فصل اول قهرمانی لیگ روسیه را به دست آورد و به عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد.

در سال ۲۰۲۲، آزمون به باشگاه بایر لورکوزن پیوست و پس از انتقال به این تیم، در مقابل گروتر فور نخستین گل خود را به ثمر رساند؛ و هم‌اکنون به تیم آ اس رم ایتالیا رفته است.

سردار آزمون متاهل است و یک دختر دارد

ایرنا نوشت: سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران به تازگی پدر شده است. آزمون که این فصل عضو باشگاه رم در ایتالیا است، نام دختر خود را نوا گذاشته. نوا عضو جدید خانواده آزمون محسوب می‌شود.

 

گردآوری: تابناک جوان

ارسال نظرات
انتشار نظرات حاوی توهین، افترا و نوشته شده با حروف (فینگلیش) ممکن نیست.
گزارش خطا
تازه ها